‘If you’re going to San Francisco’ - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Tessa en Mariska Backx en Medendorp - WaarBenJij.nu ‘If you’re going to San Francisco’ - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Tessa en Mariska Backx en Medendorp - WaarBenJij.nu

‘If you’re going to San Francisco’

Door: tessamariska

Blijf op de hoogte en volg Tessa en Mariska

19 November 2011 | Verenigde Staten, San Francisco

Op zondagavond zijn we laat aangekomen in ons Los Angeles hostel. We konden makkelijk (gratis) gebruik maken van hun shuttlebus. De dag erna hebben we aan het begin van de middag onze huurauto opgehaald. De meneer van Alamo probeerde ons nog een ‘betere’ (lees: duurdere) auto aan te smeren maar wij bleven bij onze goedkoopste keuze. Uit verschillende auto’s mochten we er een kiezen en wij hebben voor een mooie grijze Hyundi Accent gekozen met kentekenplaat uit Arizona. Omdat we (nog) geen kaart of TomTom hadden zijn we een richting op blijven rijden, er waren in LA namelijk nergens borden te bekennen. Toen we het ergens wilden gaan vragen kwamen we erachter dat we in een ontzettend foute buurt zaten en zijn op dat moment meteen rechtsomkeert teruggereden. We hebben onderweg een kaart gekocht en na veel frustatie kwamen we op de snelweg (highway 1) uit die we wilden rijden richting het noorden. Toch kwamen we even later ergens in Santa Monica midden in de stad uit en duurde het weer een poos voordat we op de goede weg waren! Rond 19.00 kwamen we in het donker aan in Santa Barbara en hebben daar gelukkig al vrij snel een motel gevonden. Omdat ons het toch wel prettig leek voortaan niet zo lang te hoeven zoeken naar plaatsen en het telkens te moeten vragen hebben we onze Bonnie in de arm genomen (TomTom gekocht). Met Bonnie aan onze zijde is het rijden stukken aangenamer.
Op dinsdagochtend zijn we vanaf Santa Barbara de Pacific Coast Highway (highway 1) gaan rijden. Echt prachtig om te doen! We hebben echt een ontzettend mooi landschap gezien en superleuke weg kunnen rijden. Foto’s (het zijn er best veel) staan op; https://picasaweb.google.com/109294629050605741973/PacificCoastHighway#
Dinsdagavond zijn we (mede dankzij Bonnie) veilig en in 1x goed, aangekomen in San Francisco. We konden tegen een kleine bijdrage onze auto laten parkeren in een garage omdat het hostel midden in het centrum zat. Op woensdag hebben we een fiets gehuurd en zijn we door het Golden Gate park gefietst, erg mooi om te zien. Daar kwamen we erachter dat het toch wel ontzettend koud was in San Francisco! Helaas zijn de fietsbordjes net zo duidelijk (niet dus) als op de wegen dus het duurde even voordat we op de juiste route naar de Golden Gate Bridge zaten. Gelukkig hebben we even op kunnen warmen in een pizzeria. Het was erg mistig bij de Golden Gate en konden hem dus niet zo heel goed zien, later trok de mist weg en hebben we beide over de brug heen gefietst. We kwamen toen in Sausolito en gingen met de ferry weer terug naar centrum van San Francisco. Op donderdag hebben we een cable car gepakt richting Fishermans Wharf waar alle pieren van SF zitten. We hadden namelijk online al kaartjes gekocht voor Alcatraz. Eerst nog even goed geluncht met sushi en vervolgens op de boot naar Alcatraz geweest. Dit vonden we echt een hele interessante trip. Er was een audiotour, ook in het Nederlands, door de gevangenis waarbij je echt veel achtergrondinformatie kreeg. Na Alcatraz zijn we weer met een cable car teruggegaan naar het centrum. We hebben nog lekker bij de CheeseCake Factory op Union Square gegeten en nog wat winkels van binnen gezien. (echt niets gekocht dit keer!). https://picasaweb.google.com/109294629050605741973/SanFrancisco#
Kortom, San Francisco is ons super goed bevallen!
Lieve groetjes, Tess en Maris

• 19 November 2011 - 07:31

José:

Ha Tessa en Mariska,

Met jullie reisverslag en een ontbijtje er naast, is het een geslaagd begin van de dag. Wat anders allemaal en wat hebben jullie nu ook al weer veel gedaan. Die Tom Tom heb je natuurlijk hard nodig. De temperatuur is ook aardig gedaald. De foto's zijn wederom erg mooi! Geniet, geniet, geniet! XXX José

• 19 November 2011 - 08:37

Daniela:

Dat autorijden is zeker wel ff wennen? En dan nog op zijn hollands fietsen heerlijk met die helmpjes. Is dat verplicht daar? En de plaatjes zijn net als in de films uit Amerika. En dat park is ook erg mooi.

Liefs

• 19 November 2011 - 08:40

Jenna:

Tof!! Het autorijden zal wel wennen zijn, of niet?
    Geniet ervan girls en tot over een paar wekend! XX

• 19 November 2011 - 09:02

Inge:

Wat een leuk en stoer verhaal weer! Geniet er nog van meiden!
    Liefs x Inge

• 19 November 2011 - 09:49

Babette:

hey meisjes,
    Wat een geweldige reis maken jullie toch deze maanden. Dit neemt niemand je meer af!! En wat zien jullie veel!! Lijkt me gewelig om op die Pacific Coast Highway te rijden met zo'n een prachtig uitzicht. Leuke huizen trouwens in S.F. Ik heb weer genoten van jullie foto's en reisverslag. De laatse 2 weken zijn begonnen. Geniet met volle teugen!!
    XX

• 19 November 2011 - 10:07

Daniel:

Hee Tess en Maris,

Wat slim van jullie om nog een reismaatje mee te nemen die de weg wel weet! Wat een leuke foto's weer. en tess, wat ben je toch een dropje met een helmpje op hè! Hebben ze daar ook molens? Wat een enge foto's van de gevangenis zeg... Geniet er nog van meiden.
    xx Daan

• 19 November 2011 - 13:12

Hans+margreet:

Overwhelming. Als je dit ziet lijkt Frankrijk nietig, zeer uitnodigend jullie schitterende foto's in één woord WOW!!!! Geweldig wat jullie allemaal meemaken. Jammer natuurlijk dat het einde al in zicht komt. Maar wij zijn blij jullie binnenkort weer in levende lijve te zien.
    Geniet nu het nog kan. xxxx mam+pap

• 19 November 2011 - 13:31

Marc:

Wat blijft het toch leuk om de verhalen te lezen en foto's te kijken! Geniet nog van de laatste dagen! x

• 19 November 2011 - 20:02

Ina:

hoi meiden heb weer genoten van jullie verhaal en de mooie foto''s hoor prachtig lekker geniet en over twee weekjes is het weer helemaal over groetjes ina en charl XXXX

• 19 November 2011 - 22:03

Piet En Toos Backx:

Hallo Tessa en Mariska,
    Wat hebben jullie al veel gezien !
    Leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie avontuur. En wat een mooie foto's.
    Geniet nog een paar weekjes. Het is zo weer voorbij.
    Heel veel groetjes uit Teteringen

• 19 November 2011 - 23:34

Ad:

Hoi Tessa en Mariska,
    Ik heb weer met volle aandacht jullie verhalen gelezen en de foto’s waren super.
    Was wel even schrikken denk toen jullie hoorde dat je de verkeerde kant op was gereden? Heel verstandig dat jullie een tom tom hebben gekocht en een auto gehuurd hebben met een automaat. Wel weer een prachtige natuur en een bijzonder mooi park zo te zien. Leuk hoor dat je dan ook nog een Nederlandse molen tegenkomt. Krijg je dan niet een beetje heimwee want het begint toch wel op te schieten he meiden? Daar nog maar niet aan denken, geniet maar lekker samen met Bonnie jullie wegwijzer.
    Groetjes, Ad uit een koud Teteringen XXX.

• 20 November 2011 - 17:26

Annemiek Joosten:

Hoi Twee tal,
    He wat leuk bekende plekjes van Maaijke en Martijn hun reis terug te zien.Dat kun je staks samen delen mooi zo.
    Verder weer genoten van jullie reisverslag.
    Jullie kunnen nu de dagen tellen.Dus geniet nog met volle teugen.Wij zien jullie graag weer thuis komen.
    Lieve groet Jan en Annemieke

• 20 November 2011 - 18:33

Paulien En Fam:

Ha die mariska
    wat lekker spannend om op de Highway te "crossen" zonder een goed richtings gevoel....of zonder tom... was t erg druk? is geloof ik niet wat voor mij...ik pak wel de trein...
    voor jullie alweer de laatste weken, we wensen jullie nog fijne dagen en een behouden thuiskomst. tot later
    lfs uit haaren

• 21 November 2011 - 09:48

Manu:

Superleuk weer om te lezen en wat een gave foto's weer. En wat zien jullie er goed uit! Geniet er nog van.
    Liefs vanuit een zeer mistig Nederland.

• 21 November 2011 - 15:21

Aniek:

Wauw, jullie reis wordt steeds gaver! Net als de foto's! Helaas heb ik het mega druk waardoor ik nu op het werk even snel jullie updates aan het lezen ben. Het is hier ondertussen ook goed mistig geworden. Konden zondag op het hockeyveld de bal bijna niet meer zien! Tess, het hangertje staat je goed hoor! :) Ik wens jullie veel plezier/succes met Bonnie en hoop dat Amerika net zo'n gave ervaring wordt als alle andere reizen. Lijkt me zo machtig om op de American Highways rond te cruisen met je gehuurde Hyundai! Geniet er nog maar van, want het vliegt nu voorbij! Heeel veel plezier nog meiden! xxx

• 23 November 2011 - 12:53

Karina:

Oehhhh met Bonnie achter het stuur, is dat nu wel zo slim...;)
    Jullie maken weer van alles mee, je kamertje op de Okeghemlaan staat er maar stil bij Tess! Wat leuk dat mn backpack het goed doet daar en mag genieten van alle spannende avonturen met Tess & Maris....Jullie kaartje is aangekomen :D
    Dikke kussen!!