Welcome to Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tessa en Mariska Backx en Medendorp - WaarBenJij.nu Welcome to Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tessa en Mariska Backx en Medendorp - WaarBenJij.nu

Welcome to Bangkok

Door: tessamariska

Blijf op de hoogte en volg Tessa en Mariska

09 September 2011 | Thailand, Bangkok

Welcome to Bangkok!

Na een vlucht van 11,5 uur zijn we dinsdag aangekomen in Bangkok! De vlucht is ons alles meegevallen. Er werd ons op Schiphol nog verteld dat we niet naast elkaar zaten, maar gelukkig bleek dat wel het geval te zijn :). Aangekomen in Bangkok moesten we langs een soort douane met een document wat we in het vliegtuig hadden gekregen, we hebben de helft niet ingevuld, maar dat bleek geen probleem. We konden een taxi delen met 2 andere backpackers naar ons hostel. Het is een prima hostel (Khaosan Baan Thai) en vlakbij Khao San Road gelegen met veel winkeltjes. De eerste dag zijn we Bangkok ingelopen en hebben we samen Thai gegeten voor 238 baht wat ongeveer 6 euro is. Rib uit ons lijf! ;)

De tweede dag hebben we in een tuktuk rondgereden door Bangkok. We merken dat je erg goed moet onderhandelen en af moet dingen. De ene vraagt 100 baht voor een klein stukje en de ander rijdt voor 50 baht langs 3 bestemmingen. Bij de politie konden we een gratis plattegrond van Bangkok krijgen en hebben we geleerd ‘Mai Pai’ te zeggen bij het onderhandelen, dat betekent zoals als ‘je bent gek’, maar dit moeten we nog een beetje onder de knie krijgen... We zijn naar de Golden Buddha gegaan, wat erg mooi was om te zien. Vervolgens werden we gedropt bij een tourist office die ons voor veel geld een paar dagen Chiang Mai wilde verkopen. Er werd een heel betoog gegeven over de Thaise overheid en veiligheid, maar ook hier werd de prijs ineens flink verlaagd toen we zeiden dat we het teveel vonden. Dat hebben we dus niet gedaan! De tuktuk bracht ons naar de laatste bestemming, weer een Buddha waar we alleen met ons blote voeten naar binnen mochten. Vervolgens hebben we nog een middagdutje gedaan om even bij te slapen van de jetlag en zijn we ‘s avonds uit eten gegaan, dit keer nog goedkoper.

Op donderdag hebben we ons uitgecheckt bij het hostel en onze baggage achtergelaten en zijn met we de tuktuk op pad geweest. Als eerste zijn we naar het National Museum van Thailand geweest, wat best interessant was om te zien. Ze houden hier erg veel van goud dus het is allemaal echt tegen het kitch aan. Daarna hebben we Grand Palace bezocht wat bekend staat als een belangrijke toeristische trekpleister. Hier mag je alleen naar binnen als je netjes gekleed bent (schouders/knieen bedekt) dus hebben we een lange rok en bolero aangetrokken om naar binnen te mogen, wat natuurlijk ontzettend heet was! Maar wel prachtig om alle gouden gebouwen te zien. Het was erg groot en er liep dan ook voldoende bewaking rond om ervoor te zorgen dat niemand zonder schoenen ergens naar binnen ging wat niet mocht of op een leuning ging staan cq zitten. Daarna hebben we nog een film gekeken bij ons hostel. Bangkok is erg indrukwekkend maar ook erg warm en druk.

Nu zijn we met de nachttrein naar Chiang Mai gegaan, het noorden van Thailand, deze vertrekt om 22.00 en dan zouden we daar om 12.45 moeten zijn. Wat uiteindelijk 15.30 is geworden. Het was niet zo’n succes ondanks dat we aardig geslapen hebben, Tess is lekgeprikt door muggen en bij Maris zaten er telkens kleine zwarte beestjes in haar bed (mieren, vliegjes.. geen idee!). Nu zitten we in ons hostel en gaan we de komende dagen Chiang Mai ontdekken waarbij al een 2-daagse trekkingstocht door de jungle gepland staat. We zijn heel benieuwd, back to the basic…!

Liefs, Tessa & Mariska

PS meer foto’s vind je op https://picasaweb.google.com/109294629050605741973/Bangkok# De foto van de andere camera met o.a. foto’s van de Golden Buddha en tuktuks komen later online.

• 09 September 2011 - 15:13

Margreet+hans:

Gadver, vieze beestjes in je bed. Ben benieuwd wat je dan in de jungle nog tegengaat komen. Blijf genoeg drinken want dat is belangrijk, en hoop dat het een ware belevenis gaat worden. Veel plezier maar weer.
    xxx mam+pap

• 09 September 2011 - 16:00

Ad En Babette :

Hey meiden,
    Super zeg, jullie hebben al heel veel gezien en gedaan. Fietsen in Bangkog zat er niet meer in? En nu van de kleine beestjes in de nachttrein naar de grote beestjes in de jungle??
    Veel plezier daar en kijk uit!!
    dikke kus

• 09 September 2011 - 17:10

Wendy :

More funny pictures! ;) Zotje, die naast die bewaker is very funny! haha! :) soort levend standbeeld. Leuk om jullie verhaal te lezen! Veel plezier en geniet ervan! X Wendy

• 09 September 2011 - 17:25

Jenna:

Girls!

Sounds awesome! Ook al aardig wat leuke foto's geschoten zie ik.
    Die beestjes zijn volgens mij "bedbugs" en dat komt op veel meer plekken voor (bijvoorbeeld spanje). Beetje vies, maar niet schadelijk geloof ik.
    Enjoy!!

Veel liefs xxxxx

• 09 September 2011 - 17:34

Daniela:

Leuk joh die tuktuks! Wat een mooie foto's. Echt een andere cultuur daar zeg. Veel goud! Maar ik zie dat jullie je daar wel vermaken. Super leuk!

• 09 September 2011 - 18:47

José:

Ha Teske en Mariska,

Dat is al wel snel een bericht van juliie vanuit Thailand. En meteen al zo veel gezien en gedaan. De vliegreis viel mee, maar de treinreis was dus niet zo'n pretje. De jungle wordt vast ook fantastisch. Al die dieren die je alleen nog maar in de dierentuin gezien hebt, dan helemaal daar waar ze "thuis" horen! Leuke foto's. Echt tof om iets van jullie te horen en te zien! Geniet en pas goed op elkaar! X José

• 09 September 2011 - 21:36

Toos En Piet:

Hallo Tessa en Mariska,
    Prachtige fotoos ! Zo kunnen we op afstand meegenieten.
    Veel plezier verder !
    Groetjes Piet en Toos

• 10 September 2011 - 08:25

Martine:

Hey Meiden!
    super leuk om te lezen wat jullie zoal gedaan hebben!! hoe ons op de hoogte!!!
    x martine

• 10 September 2011 - 08:50

Lieke:

Hej Zussies!
    Bangkok goed toeristisch verkend dus (Y) Heel veel plezier in ChiangMai! Ik verwacht ntl wel dat Tes nog een mooie foto van haar muggenbultenarmen voor ons wegzet ;)
    Liefs

• 10 September 2011 - 12:21

Jos:

Have fun dames!!

• 10 September 2011 - 12:45

Rineke :

Ha meiden,
    Waarschijnlijk zijn jullie nu op Jungle tocht dus sms maar even niet en reageer zo. Leuk om te lezen hoe jullie het maken en helemaal leuk om meteen ook foto's te zien! Heeft wel een klein beetje weg van Indonesie alleen zie ik hier meer goud. De warmte, het afgezet worden, de beestjes is herkenbaar. Hopelijk maken de nieuwe cultuur, het lekkere eten en de lieve mensen het een beetje goed.
    Hier alles prima! Vandaag eindelijk weer eens een mooie nazomerdag dus lekker met Julia naar buiten. Ik vermaak me deze verlofperiode wel..haha.
    Hopelijk hebben jullie een mooie jungle tocht achter de rug! We lezen het wel weer.
    Liefs Rineke, Janus en Julia

• 10 September 2011 - 19:07

Annemieke-Joosten:

Heerlijk om te lezen jullie reis verslag.
    Ik hou het bij. Hier herfst of klamme zonnige dag.Maar we mopperen niet .Nu zorg goed voor elkaar zeker in de jungel.lieve groet Annemieke

• 10 September 2011 - 19:21

Manu:

Vieze beestjes in je bed en zo de jungle in. Benieuwd wat daar voor "vieze beestjes" zitten. Wel heel gaaf hoor, wat zullen jullie genieten.

• 10 September 2011 - 23:45

Ad:

Hoi Tessa en Mariska,
    Jullie hebben al wel veel gezien zeg, de foto zijn echt prachtig met al dat goud. Jammer dat ik niet mee ben gegaan, want dan had ik voor jullie kunnen onderhandelen. Ik denk alleen dat ik dan te vaak zal zeggen: Mai Pai. Nou meiden geniet ervan he, en ik kijk weer uit naar het volgende verslag. Lieve groetjes en een dikke kus, Ad.

• 11 September 2011 - 10:54

Inge:

Meiden!! Klinkt allemaal super zeg (op de beestjes na dan;) En wat een mooie foto's! Moest erg lachen om de foto van Maris naast de andere beeldjes, je past er helemaal tussen haha ;) De Jungle gaat vast ook helemaal super worden. Ik ben heel benieuwd naar de volgende verhalen en de foto's!!
    Geniet ervan meiden!!

Owja en Tess: Rosa (gtst) is dood, verder heeft iedereen het overleefd hahaha

• 11 September 2011 - 13:16

Ad, Babette :

Het skypen vanochtend was een leuk cadeautje deze zondagochtend.
    Leuk om jullie te zien en te horen.
    Zo ver weg en toch zo dichtbij!
    Succes morgen en overmorgen in de jungle.
    dikke kus!

• 12 September 2011 - 15:26

Henry,paulien,M,K,B.:

ha die mariska en tessa
    leuk om jullie belevenissen te lezen en dan de jungle tocht...we zijn benieuwd hoe t is gegaan...
    we wensen jullie nog een fijne tijd en tot t vlgde bericht
    liefs uit haaren

• 13 September 2011 - 20:23

Annemieke :

Ha Mariska en Tessa,
    Net terug uit Haaren waar ik samen met Henry en Paulien de fotos heb bekeken.
    Wat een boel blad goud.En die 2 poppen breng maar mee voor Paulien.
    (grapje) Kijken uit naar vervolg.
    Lieve groet ook van Jan.Annemieke

• 14 September 2011 - 10:12

Wendy & Ralf:

Klinkt goed daaro, zullen we ruilen ;)

Keep us posted met die leuke verhalen en mooie foto's.

Liefs Wendy & Ralf

• 14 September 2011 - 13:57

Myrthe:

Hartstikke gaaf zeg! Volgens mij zijn jullie ontzettend aan het genieten! Liefsxx

• 19 September 2011 - 19:40

Els:

Hoi Tessa en Mariska,
    Wat een prachtig landschap, natuur, en boeddhistische cultuur/religie. Mooi om de beeldende verhalen, en belevenissen van jullie te lezen, en de gevarieerde fotoseries te zien.
    Geniet ervan en veel wijsheid volgens de boeddhanatuur toegewenst.