Parelwit & Hemelsblauw - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Tessa en Mariska Backx en Medendorp - WaarBenJij.nu Parelwit & Hemelsblauw - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Tessa en Mariska Backx en Medendorp - WaarBenJij.nu

Parelwit & Hemelsblauw

Door: tessamariska

Blijf op de hoogte en volg Tessa en Mariska

17 Oktober 2011 | Australië, Airlie Beach

Na Townsville zijn we met de ferry naar Magnetic Island geweest waar we bij een prima hostel terecht kwamen. Het was erg lekker waardoor we meteen op strand konden liggen! 's Avonds hebben we met een stel meiden/jongens gekaart en gratis punch gedronken. De dag erna hebben we vanwege het mindere weer boodschappen gedaan in het dorp en nog even in de hangmatten gelegen. 's Avonds hebben we met Kristin een heerlijke pasta gemaakt tussen de mieren in de keuken (bah!). De dag erna hebben we uitgecheckt en zijn we met de bus naar Airlie Beach vertrokken.

In Airlie Beach bleek dat Kristin bij ons op de kamer lag en dat we 3 bedden, met een badkamer, balkon en keuken voor onszelf hadden! Heerlijk! Dus we waren helemaal gelukkig! Ook een kaketoe was zo vriendelijk om ons te verwelkomen op het balkon. Airlie beach is verder ook een leuk plaatsje om te verblijven met genoeg winkeltjes en barretjes. Op vrijdag zijn we dan lekker op stap geweest. Ook zijn we een dag naar een soort mall in de buurt geweest waar Tess bijna een stijlstang gekocht heeft ;)

Op zondag zijn we vanwege de kosten op een dagtrip geweest naar de Whitsundays. We zaten op de Oceans Rafting boot, wat ook leuk was omdat we al een aantal normale boottochten gehad hebben. Daar hebben we gesnorkeld en Maris heeft een schildpad gezien! Ook stonden we versteld van de enorme vissen die we zagen bij het snorkelen, het was gewoon bijna eng! Daarna kwamen we bij de lookout van whitsunday beach wat echt geweldig mooi was! Echt zulk mooi blauw helder water en zulk fijn mooi wit strand! Prachtig om te zien! Hierna hebben we nog 1 dag in Airlie Beach en vertrokken morgen met de bus naar Hervey Bay. Daar willen we een trip maken naar Fraser Island!

- Wie weet wat voor dier wij hebben gefotografeerd? (hij lust geen komkommer maar wel brood)
- We hebben nu een Duits meisje op de kamer die denkt dat Duitsers en Hollanders de beste vrienden zijn...
- Het zand van de Whitsundays was zo zacht dat we er helemaal in wegzakten! Ook blijft het zand gezien de omstandigheden erg cool waardoor het lekker is om erop te lopen.
- Hebben dit keer wat minder foto's online gezet vanwege het trage uploaden
- Opvallend is dat alle producten hier uit Australie komen, alles wordt hier gemaakt! (geen import dus!)

Foto's staan op https://picasaweb.google.com/109294629050605741973/MagneticIsland_WhitSundays#

Lieve groetjes,

Tess & Maris

• 17 Oktober 2011 - 05:51

Ad En Babette:

hey meisjes,
    Dat is de dag goed beginnen op deze maandagochtend ! I.p.v. een krantje een gezellig reisverslag van jullie.
    Het ziet er allemaal weer geweldig uit. Het is toch wel een klein beetje vakantie?? Met die mooie witte stranden en blauwe zee? Geniet er van!
    dikke kus

• 17 Oktober 2011 - 06:08

Lieke:

Hoeveel springpogingen heeft het geduurd om mooie foto's te krijgen?? Lekker hoor, echt vakantie inderdaad! Geniet er van en veel plezier bij skippy! (ik dacht dat het een wombat was, maar google zegt wat anders!)
    Xx

• 17 Oktober 2011 - 06:44

Annemieke Joosten:

Wou wat een mooie stranden en een strak blauwe zee.Dat zal jullie goed doen.Toch wel geweldig dat jullie ook daar weer van de prachtige onder water natuur mogen genieten.We blijven jullie volgen gr Annemieke en Jan

• 17 Oktober 2011 - 07:17

Manu:

Ik heb gegoogled: Ik denk dat dat malle beestje een Lesueurborstelstaartkangoeroerat is.
    Duitsers zijn vreemde wezens, denken dat iedereen ze aardig vindt en noemen iemand al snel een vriend. Als jullie verder nog vragen hebben hoorik het graag hoor. Het ziet er allemaal geweldig uit, ik blijf in herhaling vallen maar ohhhhhhh wat is dit super zeg! Geniet ervan met voll teugen.

• 17 Oktober 2011 - 09:01

Ad:

Hallo dames,
    Hoe komt dat over? Met zo’n lux leventje kun je niet meer typen van: ha meiden, toch? Niet meer normaal dat blauwe water, zou er niet een beetje kleurstof in terecht zijn gekomen van een lozend schip? Tja en dan dat beesje, lijkt een beetje op jou Tes, maar dan op enige afstand he? Maar ik denk dat het een kruising is tussen een muis en een olifant maar dan zonder slurf. Maar wel leuk dat jullie een Duits meisje op de kamer hebben. Je moet eens aan haar vragen wanneer ze die tank op komen halen die nog in Breda staat? Dan hoef je ook niets meer uit te leggen, haha. Grapje van Adje he. Nou dames ik heb begrepen dat ik geen zorgen om jullie hoeft te maken, anders zou het zijn geweest als jullie nu nog in Bangkok verbleven. Daar staat het water tot aan de lippen. Triest is het als je dat allemaal ziet. Dus heerlijke genieten van: strand zon en het blauwe water met de vele visjes om jullie heen. Groetjes en een dikke kus uit een bewolkt Teteringen.
    Ad.

• 17 Oktober 2011 - 09:21

Marrit:

He tes en Maris, wat een leuk verslag weer en heeeeele gaaaafe foto's !! wauw echt! Jullie hebben al een lekker kleurtje gekregen zeg!! Veel plezier op Fraser Island!! Veeel liefs uit het KOUDE Nederland xxxx

• 17 Oktober 2011 - 10:23

Lars:

Het is een possum!

Die lust ook erg graag chips, toen wij in Hervey Bay zaten kwam er ook een chips van tafel halen haha!

Geniet er nog van!

xx

• 17 Oktober 2011 - 11:05

Mark,karin,bart:

ha die mariska,
    wat een mooie foto op t strand...heerlijk...
    we zouden bijna jaloers op jullie worden!! fijn dat jullie t zo naar je zin hebben, we genieten mee van jullie avonturen!! nog veel plezier en groetjes uit haaren H,P,M,K,B

• 17 Oktober 2011 - 15:26

José:

Ha Tess en Mariska,
    Die zoekvraag van jullie wil ik overslaan: het is gewoon een vies beestje! Ik kan me voorstellen dat je helemaal stil wordt van al die blauwtinten in het water en die parelwitte stranden. Het moet heel moeilijk voor je gweest zijn Tess, om die stijltang te negeren. Maar bij een golvende zee horen golvende haren! 't Is me wel genieten daar. Lijkt me voor mij ook een prima bestemming. Hoe is het landschap eigenlijk? Maak daar ook nog maar wat foto's van tijdens de trip van 12 uur morgen. Reis lekker door en geniet met volle teugen!
    X José

• 17 Oktober 2011 - 18:38

Ina:

wauw zit er allemaal schitterend uit zeg heel mooi genieten jullie nog maar lekker ik volg jullie hoor nog maar 48 dagen zei oma elly vanmiddag hahaha groetjes vanuit eh koud vochtig amsterdam XXX

• 17 Oktober 2011 - 19:46

Jenna:

Sounds awesome ladies..

• 17 Oktober 2011 - 21:10

Tinus:

Potverdikkie, wat ben ik jaloers als ik dit weer zie! Zou zo bij jullie aan willen sluiten!

Veel plezier schatje! (en Tes natuurlijk ook ;) )

• 18 Oktober 2011 - 08:29

Daniela:

Het lijkt wel een zon, zee, strand vakantie ;)

• 18 Oktober 2011 - 18:41

Iris:

Waaaaah die stranden, wat mooi zeg! Zou heel graag even een duikje in die prachtig blauwe zee nemen. Nou dames geniet er van, het is hier echt koud namelijk. xxxxx!

• 18 Oktober 2011 - 19:40

Esther:

Heej meiden
    Wat een superieure verslagen hebben jullie!elke keer weer leuk om te lezen en de foto's te kijken!

Geniet er nog heel erg van!

Groetjes esther

• 22 Oktober 2011 - 16:59

May:

Ik ben jaloers op jullie. Geniet er maar goed van. Fraser island is oom erg mooi. Vooral lake mcKenzie. Pas op voor de dingo's!!

Liefs eric en May

• 24 Oktober 2011 - 11:16

Ruben:

Heb net nogmaals even de foto's bekeken en wat hebben jullie tot nu toe al zo veel leuke dingen gedaan en prachtigs gezien.

Ik geniet er nog van!