Same same but different - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tessa en Mariska Backx en Medendorp - WaarBenJij.nu Same same but different - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tessa en Mariska Backx en Medendorp - WaarBenJij.nu

Same same but different

Door: tessamariska

Blijf op de hoogte en volg Tessa en Mariska

30 September 2011 | Thailand, Bangkok

Na een helse reis vanaf Hua Hin zijn we aangekomen in Koh Phangan! We vertrokken met de bus om 22.00 en om 03.00 uur gingen de lichten in de bus aan en moest iedereen eruit. Het was de plek waar de boten die naar de eilanden Ko Tao, Kho Phangan en Koh Samui vertrekken. Echter ging de eerste boot pas om 7 uur en moesten we dus midden in de nacht 4(!) uur wachten. Maris heeft in een vies slaaphok een enigszins succesvolle poging tot slapen gedaan en Tess heeft gelezen en muziek geluisterd. Toen het eindelijk 7 uur was mochten we nog 5 uur in de boot zitten voordat we op Koh Phangan aankwamen. Eenmaal daar hebben we een taxi gepakt naar Haad Rin om naar het geboekte hostel te gaan. We hebben aan verschillende mensen gevraagd of ze wisten waar het hostel (‘the party hostel’) was maar niemand kende het en we kwamen zelf niet uit de route aanwijzingen die in de bevestigingsmail stonden. Dus hebben we erheen gebeld maar het telefoonnummer bestond niet. We zijn weleens vrolijker geweest ;) Omdat we al meerdere flyers van Coral bungalows met een zwembad hadden gekregen en die busjes hadden die je erheen brachten hebben we daar maar gebruik van gemaakt. Mariska heeft ‘een beetje’ aangedikte e-mail naar het hostel gestuurd en kregen uitgebreide excuses terug per e-mail. Achteraf waren we erg blij dat we bij Coral bungalows zaten want toen we in het dorp uit eten gingen kwamen we per toeval ‘The party hostel’ tegen (zie foto) wat er echt verschrikkelijk uit zag…
De eerste dag zijn we op tijd gaan slapen na de hele reis. De 2e dag hebben we de omgeving verkend waar vooral veel winkeltjes met fluorescerende/blacklight t-shirts waren met ‘Full Moon party’ erop. ’s Avonds was er bij onze bungalows een poolparty waar we geweest zijn, dat was erg gezellig maar om 2 uur al afgelopen en lagen dus netjes op tijd in bed. Omdat het ook erg hard waaide zijn we ook zelf niet in het zwembad geweest. De dag erna kwamen we 4 jongens uit Apeldoorn bij onze bungalows tegen die ook in onze bus naar Koh Phangan zaten. Hebben lekker aan het zwembad gelegen en ’s avonds was de Black Moon Party (lijkt op Full Moon maar dan kleinschaliger ‘same same but different’). Met 2 van de jongens hebben we ons uitgeleefd met blacklight painting! Tessa heeft Mariska een mooie ketting en armband ‘gegeven’ waar de hele avond complimenten over werden gegeven. De Black Moon party was echt ontzettend leuk! Inderdaad heel veel felgekleurde mensen en lekker op strand, we vonden het helemaal super! De alcohol vloeide dan ook rijkelijk! (biertjes, buckets met whiskey-cola, vodka-redbull) Om half 5 hebben we een taxi terug naar de bungalows gepakt waar we van de taxichauffeur gehoord hebben dat de Israëliërs die rond deze tijd veel op het eiland zitten ‘not good’ zijn. Hollanders daarentegen waren volgens hem echt ontzettend leuke mensen, haha!
Na een beetje weinig slaap hebben ook op dit eiland een boottocht gemaakt. Hierbij hebben we een waterval en veel mooie witte stranden gezien wat bijna privé stranden zijn gezien het aantal hutjes die erbij staan. Ook hier hebben we gesnorkeld maar dat stelde helaas niets voor vergeleken bij Ko Chang. Aan het eind van de dag waren we toch wel weer moe en hebben alvast een hostel geboekt in Bangkok wat ook nog wel een karwei bleek (vaak niet goede locatie of al volgeboekt). We zijn donderdag om 12.00 vetrokken en kwamen om half 5 ’s ochtends op vrijdag aan bij Koh San Road (Bangkok) en hebben na een ontbijt vanaf 7 tot 12 uur mogen achten bij het hostel voordat we onze kamer in mochten, het leven van een backpacker gaat niet altijd over rozen ;)
In Bangkok hebben we op de planning staan om o.a. een fietstocht te gaan maken voordat we naar Australië vertrekken.
Alle party-pica’s zijn te vinden op; https://picasaweb.google.com/109294629050605741973/KohPhangan#
Liefs,
Tess & Maris

• 30 September 2011 - 16:31

Ina En Charl:

hee mieden valt niet altijd mee he haha maar alles is weer goed gekomen nog ff dan lekker australie lekker hoor maar eh wij hebben hier ook 25 graden haha dus wij nazomeren een beetje hier, veel plezier en ik kijk uit naar jullie volgende versslag heel leuk groetjes dikke kus ina en charl xxx

• 30 September 2011 - 16:32

meiden dus he o o o o

• 30 September 2011 - 16:32

Ina:

kan alleen geen foto's openen van jullie helaas waarom geen idee

• 30 September 2011 - 16:43

Ina:

o o oo wel gezien foto;s whaa heel mooi

• 30 September 2011 - 18:50

Ad En Babette:

Hey Partygirls,

Dat ziet er als een vrolijke kleurige beach party uit!
    Zo te zien hebben jullie het wel bijzonder goed naar je zin gehad op het eiland. En nu weer terug in Bangkok om een fietstochtje te maken. Om jaloers op te zijn.
    Maarre...... lekker verder genieten.
    liefs, XX

• 30 September 2011 - 20:34

José:

Ha Teske en Mariska,
    Wat kan reizen vermoeiend zijn! En blijf dan maar lachen. Wat een heerlijke stranden en leuke hutjes. Jullie hebben goed gefeest zo te zien. En volgens mij hebben de drankjes ook goed gesmaakt: ietwat andere blikken uit jullie ogen! Weer terug in Bangkok, om volgende week naar Australie te vertrekken. Hopelijk wordt die reis wat minder vermoeiend.
    Veel plezier, zorg goed voor elkaar en pas goed op elkaar! X José

• 01 Oktober 2011 - 05:44

Daniela:

Ow wat zien die foto's er toch weer mooi uit. Heerlijk lijkt het me daar. En wat een avonturen allemaal. Gelukkig de juiste keuze gemaakt met een ander hostel. Veel plezier in Australie! Ik ben benieuwd hoe het daar is.

Liefs

• 01 Oktober 2011 - 07:55

Hans En Margreet:

Nou nou wat een feestelijke boel zo'n mega party. Fijn om die blije gezichten te zien - mooie ketting. 't maar goed dat australië voor de deur staat. Tijd voor serieuze zaken?! Haha.
    Lekker nog fietsen door BKK moet echt wel heel leuk zijn. Wij zijn benieuwd.
    Groetjes Hans, Margreet, Lars, Kim en Suzy.

• 01 Oktober 2011 - 16:55

Marrit:

Leuk hoor meiden! Gave foto's weer!!! Veel succes de laatste daagjes in Bankok en dan.... Australie!!!!!!!!!! Gaaaaf!

XX!

• 01 Oktober 2011 - 21:06

Annemieke-Joosten:

Dat is wel heel duidelijk jullie genieten.Het straald er vanaf.
    Echte feest varkentjes.
    Succes met de fietstocht door de stad spannend in die drukke stad.
    Groetjes
    Annemieke

• 01 Oktober 2011 - 21:46

Nienke:

Hee Mariska en Tessa!

Ik ben inmiddels weer bovenwater en helemaal up to date wat betreft jullie verhalen. Wat moet het een prachtig tripje zijn zeg, jaloehoooers! Hier gaat alles ook prima en sanne zit goed op haar plekje!

Heel veel plezier komende dagen en ik kijk uit naar het volgende verslag!

XX

• 02 Oktober 2011 - 10:39

Lieke:

Wisten jullie al dat Lisan van Ginneken nu ook in Thailand zit!? Hoe toevallig! Geniet er nog even van en dan op naar de zon in Australia! Liefs

• 02 Oktober 2011 - 15:46

Iris:

Heee ladies, super gaaf zeg die verhalen van jullie! En die blacklight painting is echt geweldig, genieten he!! Liefs xx

• 03 Oktober 2011 - 06:32

Manu:

Hahaha, wat een bak weer dit verhaal. Superspannend allemaal en ohhhhh wat zien jullie er goed uit. Het is duidelijk dat jullie genieten.

• 03 Oktober 2011 - 08:01

Jenna:

Ziet er allemaal erg gezellig uit! Mooie afsluiter van Thailand, nu bijna op naar een heel andere wereld.. Ik ben benieuwd! X

• 03 Oktober 2011 - 18:27

Aniek:

Eindelijk weer eens een reactie van mij... Heb het de afgelopen weken goed druk gehad maar met een goede afloop: ik heb een fulltime baan! :) Vanaf morgen mag ik als junior consultant aan de slag bij Nanny Association. Ik heb er zin in!

Maar wat een leuke verhaaltjes weer! Zo te lezen zijn jullie als echte backpackers helemaal geïntegreerd in Thailand! Ik zit heerlijk op de bank GTST te kijken. Het is hier om 20u gewoon al donker! Verder was het afgelopen weken wel heerlijk weer en ben ik zelfs een btje bijgekleurd.. Geniet er nog lekker van dames en alvast een goede reis naar Australië!

XX

• 03 Oktober 2011 - 22:50

Ad:

Hoi Tessa en Mariska,
    Tja meiden het levens van twee zwervende wereldreizigers gaat nou eenmaal niet altijd over rozen er zit ook weleens hier en daar een doorntje aan. Maar toch heb ik de indruk dat het met jullie bijzonder goed gaat. Kleurrijke strand-feestjes, mooie groen-rijke natuur, af en toe een bouwvallig hutje voor ons om de sfeer te proeven. Wel uitkijken Teske voor die gast met dat Heineken T-shirt he. Verders zou ik zeggen: goeie vliegreis, op weg naar het volgende avontuur. Dikke kus van Adje.

• 04 Oktober 2011 - 07:17

Janneke:

Wat hebben jullie al veel meegemaakt zeg!! Super leuk om jullie verhaal te lezen en de foto's te zien! Maar nu op naar het volgende deel van de reis, veel plezier!!

• 04 Oktober 2011 - 19:11

Haaren:

ha die mariska
    mooi om te lezen wat jullie allemaal meemaken!. boeiende belevenissen en ontmoetingen met anderen.
    super foto waar jullie samen op staan, vrolijk en blij!
    nog hele fijne weken!!
    tot t vlgde verslag
    lfs henry, mark, karin,bart en paulien