Bye Bye Ozzie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tessa en Mariska Backx en Medendorp - WaarBenJij.nu Bye Bye Ozzie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tessa en Mariska Backx en Medendorp - WaarBenJij.nu

Bye Bye Ozzie

Door: tessamariska

Blijf op de hoogte en volg Tessa en Mariska

07 November 2011 | Australië, Sydney

Hey allemaal,
Hier de laatste update over Australië!

Brisbane In Brisbane hebben we het ontzettend naar ons zit gehad. Het was fijn om weer eens in een echte stad te zijn na alle toeristische badplaatsen. De tweede dag zijn we naar Lone Pine Sancturary geweest wat een kleinschalige dierentuin is. Hier hebben we kangaroe’s gevoerd en een koala vastgehouden, dat was echt ontzettend gaaf! Verder hebben we er nog gewinkeld, zijn we op stap geweest en hebben we de botanische tuin gezien. Foto’s staan op: https://picasaweb.google.com/109294629050605741973/Brisbane#

Byron Bay Byron Bay staat bekend als een hippiestadje, die we er ook volop hebben zien rondlopen. Eigenlijk hebben we hier maar weinig ondernomen. Hebben een dag bij het strand gelegen en een dag bij het zwembad omdat het ontzettend lekker weer was! De laatste dag zijn we naar het meest oostelijke punt van Australië geweest, hiervan kun je de foto’s zien op: https://picasaweb.google.com/109294629050605741973/ByronBay#

Sydney Sydney vonden we echt geweldig! Het is echt een ontzettend grote stad waar je zoveel leuke dingen kunt doen en zien. We hebben een soort multipas gekocht voor het openbaar vervoer zodat we de hele week ‘gratis’ met de trein, bus, metro en ferry konden. We zijn naar de Blue Mountains geweest, wat erg mooi was om te zien. Was een treinrit van 2 uur heen & terug. Mensen waren daar (in Katoomba) erg vriendelijk, kregen een gratis kaartje voor de toeristenbus naar de Blue Mountains :). Daarna hebben we Bondi Beach nog gezien. Die avond hebben we bij een Taiwanees restaurant gegeten met een computerscherm om alles op te bestellen, wat erg lekker was. De dag erop hebben we een free walking tour gedaan door Sydney. Dit is een gratis tour waarbij je aan het eind van de 2,5 uur tocht de gids een fooi geeft, wij hebben samen 20 dollar gegeven. Hier hebben we ‘The Rocks’ gezien, een oude buurt, de botanische tuin (zaten vleermuizen!) en de Harbour Bridge & Opera House. ’s Avonds hebben we een schnitzel gegeten in Kings Cross (een ‘rode’ buurt maar ook een backpackersbuurt). De avond hebben we afgesloten door naar de Sydney Tower te gaan met een fantastisch uitzicht over de stad met allemaal lichtjes! En door Darling Harbour te bekijken. Op de laatste volle dag zijn we met de ferry naar Manly gegaan (een wijk/buurt met een mooi strand), erg mooi! Hier zagen we hoe de meeuwen de broodjes kebab uit de handen van mensen opaten. Gelukkig vonden ze onze sushi rollen niet zo interessant ;). Na Manly zijn we nog een keer naar Darling Harbour geweest en ’s avonds hebben we bij Kristin in Bondi Junction gegeten. Ze had een heerlijke Hollandse bloemkool ovenschotel gemaakt! Foto’s staan op https://picasaweb.google.com/109294629050605741973/Sydney#
Op zaterdag zijn we naar Hawaii vertrokken en in plaats van 8 uur voor op NL qua tijd lopen we nu ineens 11 uur achter, heel apart! We hebben echt ontzettend genoten van Australië en gaan hier nu de boel eens verkennen! :)

Cheers mate,
Tessa & Mariska

• 07 November 2011 - 07:06

Babette:

Hey meisjes,
    Toch nog even snel jullie verslag gelezen en foto's bekeken deze vroege maandagochtend.En nu een korte reactie voordat ik ga werken. Wat een geweldige foto's weer. En lief hoor die koala beertjes. En wat een prachtig uitzicht op Sydney!
    Tot skype!!
    XX

• 07 November 2011 - 07:35

Daniela:

Ow wat een lieve beestjes... En wat een mooi land. Ik snap nu wel waarom mensen gaan emigreren naar australie. Mooie natuur, leuke stad Heerlijk! En dan die stad by night met al die lichtjes!

Veel plezier in hawai!

• 07 November 2011 - 08:56

Manu:

Hey there,
    Wat een leuk verslag weer. Dit is toch een ervaring om nooit meer te vergeten, blijf toch stiekem een beetje jaloers op jullie hoor. Die koalabeertjes, de kangaroos, super gewoon. En wat een mooie foto's van Sydney. Nu op naar Hawai, waar ik als kind altijd naartoe wilde. Geniet ervan en tot snel! Dikke kus vanuit een winderig en nu toch wel fris Nederland. Manu

• 07 November 2011 - 09:25

Lieke:

Klinkt weer alsof jullie nog lang niet naar huis willen!!!
    Geniet van Hawaii! Liefs

• 07 November 2011 - 10:43

Hans+margreet:

Tja, dames het gaat echt al opschieten nog maar 27 dagen, dus geniet met volle teugen van dit paradijselijke eiland. Australië heb je als mooie ervaring in je reistas opgesloten. De overstromingen achter jullie gelaten, hopelijk blijft het nu langdurig mooi weer en krijgen wij "brownies" terug op 4 dec. xxx

• 07 November 2011 - 19:32

Ina:

hoi meiden wat een prachtige foto's weer en lief hoor die koala beertjes en die kangegeroe's geweldig trouwens alles foto's zijn mooi hoor nu lekker naar hawai whaaaaa nog maar lekker genieten nog ff dan zijn jullie weer in dit kouwe kikkerland
    trouwens oma elly zal der blij mee zijn dat je er weer bent maris hahaha
    meiden veel plezier nog en ik volg julie nog ff groetjes ina XXX

• 09 November 2011 - 00:28

Ad:

Hoi meiden,
    Deze foto’s zagen er echt gelikt uit. Zo te zien is Australië een zeer welvarend en rijk land. Prachtige natuur, mooie stranden, de schitterende stad: Sydney met zijn vele lichtjes bij nacht en zelfs onze Nederlandse Rabobank is er gestationeerd. En wat mij ook gelijk opviel was dat het er schoon was. Geen rotzooi in de straten. Maar ook Australië zit er weer op als ik alles goed heb gevolgd? Het volgende avontuur is Hawaï, dit moet volgens mij ook heel bijzonder zijn. Alleen de naam al: Hawaï met zijn palmstranden?? Geniet meiden want het zit er zo op.
    Groetjes, Ad xxx

• 09 November 2011 - 01:39

José:

Teske en Mariska,

Wat heerlijk dat jullie het zo fijn hebben. "Oh wat schattig" hoor ik je al zeggen Tess, als jij zo'n Koalabeertje vasthoudt. Nu dus op Hawaï, waar de tijd 11 uur achter onze tijd aan hobbelt. Lekker relaxen voordat je naar Amerika gaat, waar het allemaal wat hectischer zal zijn, lijkt me. Geniet met volle teugen samen en een dikke kus van José.

• 09 November 2011 - 16:00

Annemiek Joosten:

Ha 2 tal,
    Wou wel een indrukwekkende stad.
    Weer echt genoten van de foto's
    Oei nu gaan jullie de dagen tellen geniet er nog maar van.Lieve groet Annemieke en Jan

• 09 November 2011 - 21:31

Julia, Janus &Rineke:

Ha Maris,
    Sorry, al ff niets laten horen! De dagen vliegen voorbij! Zelfs als je bevallinsgverlof hebt en eigenlijk alle tijd van de wereld..haha. Maar jullie zien er meer van dan wij. Alhoewel we nu ook op 'minivakantie'zijn in Vaals.
    Geloof dat jij het park ook kent. Zitten mooi in de heuvels en hebben veel geluk met het weer..9 november en het is buiten nog 18 gr!! Mazzel dus. Lekker op terrasje aan de cappuccino gezeten.
    Leuk om jullie verhalen weer gelezen te hebben en mooie foto's te zien!
    Geniet er nog ff van!
    Liefs Julia, Janus &RIneke

• 11 November 2011 - 12:31

Lucienne:

Paradijselijk.. enjoy ladies!!

• 11 November 2011 - 16:16

Hpmkb:

ha die mariska
    weer genoten van je reisverslag en hele mooie foto's gezien!
    jullie zijn al weer vertrokken uit australie....en nu de witte palm stranden van hawaii??ben benieuwd hoe t daar is...we wensen jullie nog fijne weken en zeggen: tot gauw ziens....