Echte meisjes in de jungle - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Tessa en Mariska Backx en Medendorp - WaarBenJij.nu Echte meisjes in de jungle - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Tessa en Mariska Backx en Medendorp - WaarBenJij.nu

Echte meisjes in de jungle

Door: tessamariska

Blijf op de hoogte en volg Tessa en Mariska

16 September 2011 | Thailand, Chiang Mai

Na de lange tocht met de trein hebben we de volgende dagen doorgebracht in Chiang Mai. Chiang Mai was echt een verademing na het drukke, warme Bangkok. De eerste 2 dagen hebben we besteed aan het verkennen van de stad met alle winkeltjes en restaurantjes die zich daar bevinden. Ook zijn we een avondje op stap geweest bij een Reggaebar met livemuziek, wat erg geslaagd was! Omdat het hostel wat we oorspronkelijk geboekt hadden vol zat kwamen we bij Sompeths House uit (zie foto’s met kinderlijk dekbed overtrek).
Vervolgens zijn we aan een 2-daagse trekking begonnen. ’s Ochtends werden we opgehaald door Sam onze reisleider en reden we naar een markt zodat we nog wat konden kopen voor de trektocht. We waren in totaal met 7 mensen, een Frans stel en met een Spaans stel die een Spaanse vriend mee hadden. Daarna zijn we een flink stuk buiten Chiang Mai gereden en kwamen we aan bij ‘Elephants Village’ waar we een uur op een olifant mochten rijden! Onze olifantenbegeleider vond ons wel leuk dus we mochten ook allebei op de nek van onze Dombo zitten. Erg leuke ervaring! Daarna begon de trekking dan echt. Het was erg warm en liepen meteen de bijtende rode mieren in, na een halfuur kwamen we bij een prachtige waterval uit. Toen begon het plotseling heel hard te regenen en gingen we in onze poncho’s verder, wat zorgde voor benauwdheid bij het lopen. Daarnaast had Sam het tempo er goed in zitten (!) Na een korte tussenstop kwamen we drie uur later aan bij het dorp in de bergen van Sam. Hier gingen we overnachten in een zeer primitieve hut met sanitaire voorzieningen… Zie de daarbij behorende foto’s op picassa.
Er werd heerlijk voor ons gekookt en hebben dan ook lekker gegeten. Slapen deden we in een soort hutjes van muskietennetten, met echte jungle geluiden op de achtergrond en harde regen. ’s Ochtends werd ons al verteld dat we niet naar de andere waterval konden waar we mochten zwemmen en dat het raften door de heftige regenval waarschijnlijk ook niet door zou gaan. Dus hebben we weer een flinke wandelroute gelopen door de jungle en bergen heen. Later hebben we geluncht en zijn we ten slotte nog langs een 4-delige Buddah gereden. De douche, terug in ons hostel, was na deze jungle-ervaring precies wat we nodig hadden. Die avond hebben we onze vliegtickets opgehaald om terug naar Bangkok te vliegen en zijn we nog even op stap geweest!
Wist je dat..
…Het beter werkt om Tessa mee te nemen tegen de muggen dan een insectenspray
…We tegenwoordig het WK Rugby een beetje aan het volgen zijn, we snappen de regels al bijna :)
…De Thaise mensen in de bergen meer spiritueel zijn en de rest meer Boeddhistisch
…Het voor Fransen en Spanjaarden ook erg warm in Thailand is
…Mariska probeert in het Thais de rekening te vragen en dat er dan om haar gelachen wordt
…Onze gids Sam een echte grapjas was; “You have to put on short pants, then is easier for mosquitos to bite you” Hij kende een tyisch Japans liedje: “To-yo-ta, Hon-da, Su-zu-ki” In plaats van “Oh my god” hebben we geleerd “Oh my Buddha” te zeggen
…We voor de eerste keer gebruik hebben gemaakt van een Laundry Service en dat toen we op de afgesproken tijd de was kwamen ophalen Mariska’s was nog uit de droger moest komen en dat Tessa wat kledingstukken miste en nog steeds mist ze er een aantal
…We op dit moment op Ko Chang zitten maar daarover de volgende keer weer een update!
Foto’s staan op https://picasaweb.google.com/109294629050605741973/ChiangMai#
Liefs, Tess & Maris

• 16 September 2011 - 06:38

Inge:

Meiden!! Wat een super leuk verhaal weer zeg! Ik heb echt weer zitten lachen om jullie avonturen! Ik ga nu de foto's bekijken en kijk al weer uit naar het volgende verhaal!!
    Geniet ervan!! xxxxx Inge

• 16 September 2011 - 06:42

Lieke:

Heerlijk verhaal weer. Ik zie het helemaal voor me hoe Maris haar uiterste best zit te doen in het Thais en dat de ober dan heel veel moeite moet doen om zijn lach in te houden. Tes; succes met de muggenbulten. Jeuk is leuk!!
    Xx Xx

• 16 September 2011 - 06:55

Hans:

Dag dames,

Wat een pracht verhaal en mooie foto's. Jammer dat een aantal onderdelen niet doorgingen. Maar toch mooie dingen beleefd. Veel plezier verder.
    Liefs Hans

• 16 September 2011 - 07:18

Karolina:

Oh my budda! Hilarisch! Nu picas time! Ben zeer benieuwd!!

• 16 September 2011 - 07:49

Iris:

Ladies, klinkt echt top allemaal zeg! Hier gaat het normale 'saaie' leventje gewoon verder, geen bijzondere nieuwtjes dus. Geniet er van he! Echt leuk om jullie berichten te volgen.
    xxxx Iris

• 16 September 2011 - 08:54

Anne:

Heerlijk om te lezen.
    Geniet maar goed!
    x

• 16 September 2011 - 10:34

Margreet+hans:

Jaja, wat een mooi verslag en heerlijk om zo ongegeneerd te mogen genieten. Leuke wist u datjes, sawadee watte??
    Nu ga ik de foto's bekijken.
    Tot snel weer.
    Mam+pap

• 16 September 2011 - 12:57

Marrit:

Wat een leuk verhaaltje weer!! En hele mooie foto's! Gaaf hoor op die olifant! Geniet ervan meiden! veel liefs!

• 16 September 2011 - 13:18

Ina Noordermeer:

heeee mariska en tessa ik hoop dat jullie heel veel plezier hebben ik heb dit mail adres dus van je pa (mijn broertje hans haha) gekregen dus kan je ook volgen hardstikke leuk hoor. en gefeliciteerd met je pa. ik je hoort me wel weer heel plzier en geniet er lekker van XXXX ina

• 16 September 2011 - 16:05

José:

Ha Tessa en Mariska,
    Het is zo geweldig leuk om jullie te volgend. De foto's op de olifanten zijn zo herkenbaar van Srilanka. En natuurlijk mochten jullie wel op de nek van de olifant zitten. Dat vindt zo'n olifantenjongen zelf ook super. Ik zat juist te eten toen ik de foto's van aan het bekijken was. Die van het 'toilet' hoorde daar op dat moment niet zo thuis. Die junglemutsjes waren ook erg origineel.
    Als ik zo die foto's bekijk, dan hoor ik jouw geluidjes bij, Tess! Nu weer in Ko Chang. Oh myBuddha, wat een reis!
    Tot de volgende keer weer!
    Liefs, José

• 16 September 2011 - 16:18

Babette :

Hey jungle meisjes,
    Dat ziet er goed uit op die olifanten!
    Ik ben jaloers, had ik altijd al willen doen. En dan ook nog voor het eerst van je leven in een poncho (knal geel en knal oranje)lopen.
    Het moet niet gekker worden.
    Leuke foto 's ook en zo'n mooi groen land. Veel plezier weer de komende dagen en ik kijk uit naar het vlg. verslag
    Liefs van ons, XX

• 16 September 2011 - 18:18

Martine:

Hey meiden
    Ziet er allemaal super gezellig en avontuurlijk uit! Echte meisjes in de jungle!! Veel plezier nog en hou ons op de hoogte xx

• 17 September 2011 - 00:41

Nicole:

Wat ontzettend gaaf zeg die olifanten! Vooral dat kleintje, echt supercute. Mooie natuur ook overal en wat een prachtige bladerenhoedjes. Super leuk om alles te lezen en te zien. Geniet ervan en verheug me nu al op t volgende verhaal.

xxx

• 17 September 2011 - 07:49

Karina:

Hey meiden!

Wat leuk om jullie verhalen te lezen! Haha, hebben de thaise mensen even geshopt in jullie wasgoed? ;) jammie!
    Jullie zijn lekker avontuurlijk bezig, wat gaaf die olifantenrit! Ennu...ben natuurlijk heel benieuwd, hoe zijn de mannen daar???
    Tot het volgend reisverslag, ga gauw aan het werk, zit nu als dietiste bij de sportschool :D spannend! Heel veel plz, dikke kussen

Karina

• 17 September 2011 - 14:23

Maaijke:

Ha maris en Tessa,

Erg leuk om jullie verhalen te lezen. Wat grappig dat jullie op een olifant hebben gezeten dat staat nog op mijn to do list.
    Wij zitten nog in het warme en zonnige Florida, maar gaan helaas morgenavond weer naar huis.

Heel veel plezier daar!

Liefs Eric en Maaijke

• 17 September 2011 - 16:46

Familie Vugs (ghighi:

Hoi hoi,
    Leuk om te lezen!! En wat een leuke foto met Dombo!
    Wel stoer hoor zo'n jungle tocht, volgens mij best zwaar/ pittig geweest! en dan jammer dat het raften niet doorging. Maar goed, een hele ervaring zo! Ben benieuwd naar de volgende avonturen.
    Hier alles goed. Beetje herfstachtig, dat is wel jammer. Maar weerhoudt me niet met de 'blauwe buggy' naar buiten te gaan. Julia verandert ook met de week, denk dat je ze straks niet eens meer herkent. Zal zo af en toe wel eens een fotootje mailen :)
    Have fun daaro
    Doeg Janus , Rineke & Julia

• 17 September 2011 - 22:32

Ad:

Hoi Tessa en Mariska,
    Wat een verhalen zeg niet meer normaal, en dan die hoeveelheid foto’s, nog even en je kunt er een serie van maken zoals: GTST. Want Teske op de nek van een olifant dat verwacht natuurlijk niemand. Mag ik je een goeie tip geven Mariska? Mochten er ooit wilde dieren op jullie afkomen zet dan Tessa voorop en laat haar zo,n gezicht trekken als op de foto waar ze haar ogen op half 11 zet en haar wangen als bolle Jan. Wedden dat ze dan gelijk terugtrekken? Verschrikkelijk wat een gezicht. Nou meiden geniet meer lekker verder, dan genieten wij met jullie mee.
    Groetjes, Ad

• 18 September 2011 - 07:36

Tinus:

Jullie weten wel hoe jullie van een mug een olifant moeten maken he ;)

Is het een beetje vol te houden op het bounty eiland?
    Wij bikkelen hier door met de herfst in aantocht (jaloers dus)!

X Tinus

• 18 September 2011 - 12:42

Oma Backx:

Hallo Tessa,

Wat leuk, ik kan je nu zien hier thuis op mijn computer. Ik ga je nu echt volgen hoe je het daar maakt. Zo te zien vermaak je je tot nu toe heel goed, en zelfs boven op een olifant!

Heel veel plezier en ik volg je vanuit Teteringen,

tot ziens.

Groetjes Oma

• 18 September 2011 - 15:59

Aniek:

Wat een leuk verhaal! Tess, ik neem je mee op reis hoor als jij goed bent tegen de muggen! Mss kunnen we in NL wat van jou lichaamsvocht aftappen en een eigen brouwseltje/spray maken? ;) Geniet ervan en ik ben alweer nieuwsgierig naar het volgende verhaaltje! xxxx

P.S. Heb een sollicitatie gehad en hoor morgen wat het wordt! Laat het je snel weten!

• 18 September 2011 - 20:34

Andrea:

Leuk om weer een update te lezen! Geniet ervan :) X

• 20 September 2011 - 06:39

Manu:

Oh my Buddha, Wat klinkt dit allemaal super en wat een gave foto's. Stiekem een beetje jaloers dat ik dit nooit heb gedaan. Geniet van jullie verhalen op afstand en wacht met smart op de volgende verhalen en foto's.

• 20 September 2011 - 07:15

Annemiek Joosten:

Geweldig die tocht door de jungel.
    Wat zullen jullie genoten hebben.
    Wou die watervallen en lieve kleine jumbo zou je zo gaan knuffelen.
    Wij fijne dagen in Ierland gehad.
    Gaan zo de carvan halen spannend.
    lieve groet
    annemieke