Fraser Island & Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Tessa en Mariska Backx en Medendorp - WaarBenJij.nu Fraser Island & Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Tessa en Mariska Backx en Medendorp - WaarBenJij.nu

Fraser Island & Noosa

Door: tessamariska

Blijf op de hoogte en volg Tessa en Mariska

25 Oktober 2011 | Australië, Noosa Heads

Na weer een heerlijke rit met de nachtbus kwamen we rond 11.30 aan in Hervey Bay. Daar zaten we in een mooi hostel met een eigen kamer, televisie + dvd-speler. Omdat we er vrij snel achter kwamen dat er in Hervey Bay niet veel te doen is, hebben we diezelfde dag een Fraser Island trip voor de dag erop geboekt. Om 7.20 werden we opgehaald en gingen met de ferry naar Fraser Island. Daar werden we door Craig, onze gids, ontvangen en we vertrokken meteen in de bus. Korte samenvatting over Fraser Island;

De foto’s staan op https://picasaweb.google.com/109294629050605741973/FraserIsland#

- De gids zei “When you think you see a dog, it’s a Dingo” en we hebben er zelfs 2 gezien!
- Hebben verschillende meren gezien, Lake McKenzie was erg mooi ook al was het weer wat minder.
- Lake Basin was supermooi met een enorme zandvlakte eromheen!
- We hebben met de bus ontzettend hard gescheurd over het 75mile beach
- Hebben lekker in een jacuzi gezeten na de 2e dag
- Er zijn geen verharde wegen op Fraser Island dus zijn goed door elkaar geschut
- Eli’s Creek was een leuk riviertje waar je in kon zwemmen en doorheen kon lopen
- We hebben een schipswrak gezien van de Mehano.
- Ook hebben we nog flinke wandelingen gemaakt door het regenwoud!

Na Fraser Island zijn we nog een nacht in Hervey Bay geweest (hebben heerlijke fish & chips op!) waarna we in Noosa aangekomen zijn. Daar was het prachtig weer! (Jammer dat we dat niet op Fraser hadden). We hebben een flinke wandeling gemaakt door het National Park wat echt ontzettend mooi was! Daar hebben we een walvis in de oceaan gezien en een enorme hagedis (denken we) waar we een filmpje van hebben gemaakt. Het was allemaal prachtig om te zien! ’s Avonds hebben we nog een gratis maaltijd genuttigd en zijn we getuige geweest van een wet-t-shirt-contest! Nu op naar Brisbane!

Kort verhaal dit keer maar de foto’s spreken voor zich ;)

Foto’s van Noosa; https://picasaweb.google.com/109294629050605741973/Noosa#

Liefs, T&M

• 25 Oktober 2011 - 06:32

Inge B. :

Maris en Tess! Wat een super gave foto's weer! Heel raar om jullie aan een ijsje te zien haha. Ik pak nog een warme kop thee erbij ;) Wat een mooie witte stranden en tegelijk zoveel groen, echt super mooi! Geniet er van! Begin jullie nu wel een beetje te missen hoor! Liefs xxx

• 25 Oktober 2011 - 07:32

Lars:

Super gaaf! Mooi is Fraser Island he!, jammer van het weer dan waren de foto's nóg mooier!
    Niet vergeten naar Steve Irwin's dierenpark te gaan he, is toch wel de moeite waard. En als je er toch voor kiest om het niet te doen dan moet je sowieso kijken of je nog een whale tour kan doen in de buurt van Byron Bay want dat mag je helemaal niet missen!! Veel plezier nog

x Lars

• 25 Oktober 2011 - 07:35

Hans&Margreet:

Hallo dames,

Prachtige foto's weer. Tropische beelden. Het plezier spat van de foto's af. Maar Australië schiet ook al weer op. Dus geniet er nog van, voor dat je het weet zit je op Hawai(bah).
    Kus en groet,

• 25 Oktober 2011 - 08:38

José:

Ha Tess en Mariska,
    Wat heerlijk weer om iets van jullie te horen en te zien. Die stralende blikken in jullie ogen spreken boekdelen! En wat is het er prachtig! Die dingo's zien er best gevaarlijk uit, zeg. Geniet, meiden! Liefs, José

• 25 Oktober 2011 - 08:43

Martine:

Hey meiden!!
    Oke, ik ben nu echt mega jaloers! Het is hier 12 graden en jullie zijn heerlijk aan het genieten!!! In het zonnetje met een ijsje en een korte broek Bah!
    Haha geniet er lekker van en tot snel!!
    Dikke kus

• 25 Oktober 2011 - 10:17

Daniel:

Hee meiden,
    Wat geniet ik er toch elke keer weer van om jullie verhalen te lezen en foto's te zien. Ik word er gewoon helemaal gelukkig van! Ik duik mijn boeken maar weer in, geniet er nog even van. We missen je.
    xx(en een lik van philos)

• 25 Oktober 2011 - 16:06

Ina:

oeps zet het weer op facebook hahah foutje dus nog maar hier ook een keer , dames eh geniet lekker van het mooie weer daar , heerlijk om al die mooie foto,s tezien. Het is hier maar koud brrrr groetes van Ina XXX

• 25 Oktober 2011 - 16:20

Annemieke Joosten:

Prachtig die filmpjes.
    Wat een geweldig land.Fijn zo mee te kunnen genieten.Zie soms Maaijke en Martijn terug in jullie avontuur.Tot de volgende brief.Zorg goed voor elkaar en geniet samen van al het moois
    Groetjes Jan en Annemieke

• 25 Oktober 2011 - 21:31

Ad En Babette:

Wat een heerlijk leven hebben jullie toch he?
    Prachtige natuur, mooie witte zandstranden, heerlijke temperatuur en die poncho's staan jullie ook erg flatteus. Wij zetten hier de verwarming maar weer eens een graadje hoger. Blijf genieten meiden!!
    XXxx

• 26 Oktober 2011 - 15:00

Aniek:

Wauwww, de foto's zeggen inderdaad genoeg! Was het hier maar zo mooi en zonnig. Jammer dat je regenachtig weer had op Fraser Island, maar volgens mij hebben jullie zoveel gezien dat dat de pret niet gedrukt heeft! Ik ga dadelijk mijn warme winterjas aantrekken en maar weer eens op het station in de kou wachten op de trein... Enjoy life daar, want voor je het weet is het over! xxx

• 26 Oktober 2011 - 17:39

Jenna:

De foto's worden steeds mooier en mooier en jullie steeds bruiner;) Leuk hoor! X

• 26 Oktober 2011 - 18:41

Iris:

Ha tesje en Mariska, wat super mooi zeg daar! Die foto's zijn echt prachtig! Het is hier echt koud... brrr, geniet maar van het zonnetje en de prachtige omgeving daar! Tot snel, kusx!

• 26 Oktober 2011 - 22:03

Ad:

Ha Tessa en Mariska,
    Echt schitterend van wat ik aan foto’s zie en wat ik allemaal lees. Is het nou niet erg vermoeiend wat een dag je brengen zal? De grote variatie zal jullie denk ik op de been houden? Een walvis, een hagedis, een vreemd vogeltje, een hondje en een vreemdsoortige vis. En dan die prachtige stranden, het blauwe water, en natuurlijk een heerlijk zonnetje. Blijf lekker genieten meiden dan genieten wij met jullie mee. Op naar het volgende avontuur. Groetjes uit een herfstachtig Teteringen. Doei he en een dikke kus, Ad.

• 27 Oktober 2011 - 06:07

Piet En Toos Backx:

Hallo Tessa en Mariska,
    Wat een mooi verhaal weer en prachtige foto's.
    Wij genieten van een afstand met jullie mee.
    Nog veel plezier samen.
    groetjes vanuit Teteringen

• 06 November 2011 - 20:27

Els:

Hoi Tessa en Mariska,
    Zojuist heb ik jullie ervaringen en prachtig fotomateriaal weer eens geod bekeken.(wat een mooie sprongen kunnen jullie maken, en wat zien jullie er goed uit!). Wat ik me afvroeg is: zijn de mensen vriendelijk en gastvrij naar jullie? Leer je ook iets over hun cultuur, of is dit lastig als toerist?
    Heel veel groeten, en heb het goed samen.