Cheers mate! - Reisverslag uit Townsville, Australië van Tessa en Mariska Backx en Medendorp - WaarBenJij.nu Cheers mate! - Reisverslag uit Townsville, Australië van Tessa en Mariska Backx en Medendorp - WaarBenJij.nu

Cheers mate!

Door: tessamariska

Blijf op de hoogte en volg Tessa en Mariska

11 Oktober 2011 | Australië, Townsville

Na een lange vlucht zonder slaap vanuit Bangkok zijn we op woensdag aangekomen in Sydney waar al meteen strenge controles waren. Toen Mariska haar duim opstak naar Tessa omdat ze door de controle heen was werd toch even snel gemeld dat ze maar beter beneden kon wachten. Gelukkig waren de rest van mensen een stuk vriendelijker. We hadden een aansluitende vlucht naar Cairns en rond 13.00 zijn we geland en konden we met een shuttlebus mee die ons recht voor ons hostel afzette. We kwamen in een kamer met 4 bedden terecht en hebben eerst wat uurtjes bijgeslapen. Toen ontmoette we op dat moment onze enige kamergenote, Kristin uit NL! We mochten met haar een ‘free meal’ halen bij een kroeg waar we pasta gegeten hebben. Het smaakt, zoals het klinkt. ;) Maar ach, je hoort ons niet zeuren! De dag erna hebben we Cairns verkend, het is eigenlijk een groot toeristisch dorp met veel backpackers. Op vrijdag gingen we naar het Great Barrier Reef met een boot waar we weer gesnorkeld hebben, dat was echt geweldig! Zo mooi om te zien, allemaal verschillende gekleurde vissen en koraal en dicht aan de oppervlakte van de oceaan dus je ziet de vissen ook echt van het koraal eten. Om alvast een voorproefje te geven op onze onderwaterfoto’s kun je kijken hoe het Great Barrier Reef eruit ziet;

Diezelfde avond zijn we op stap geweest, we hadden een voucher voor free entrance van een bar. Dachten we goedkoop uit te zijn met drinken, bleek het happy hour te zijn dus toen we later bestelden betaalden we maar liefst 7 dollar voor een biertje/cider. Het was verder erg gezellig en druk. In de bar zelf was het helemaal niet te warm, dus we hebben ook lekker kunnen dansen. Op zaterdag hadden we weer prachtig weer en zijn we bij de ‘Lagoon’ gaan liggen, een zwembad met grasvelden waar je kunt liggen voor de kust. Je kunt namelijk niet in de oceaan zwemmen in Cairns. Op zondag zijn we naar het Cairns Shopping Centre geweest waar we allebei een leuk jurkje gescoord hebben en daarna weer lekker bij de Lagoon gelegen.

Omdat we een Greyhound pas gekocht hebben, kunnen we één richting op reizen (Cairns-Sydney) en op & uitstappen waar we willen. En op maandag zijn we dan ook vertrokken naar Townsville waar we ’s middags om 2 uur aan zijn gekomen. Er is in Townsville niet veel te beleven al is het best een aardig stadje. We hebben voor de komende twee dagen accommodatie geboekt voor magnetic island wat je vanaf het strand op Townsville kunt zien.
Nog even op een rij;
- Grappig hoe Australiërs iedereen met ‘Mate’ of ‘Buddy’ of ‘Lovely ladies’ aanspreken.
- We moeten wel wennen aan het delen van je kamer, één van ons dacht ineens een iPhone kwijt te zijn ;)
- Ook waren de mensen in dit hostel (Cairns) zo ontzettend luid, vooral Britten! En in het hostel in Townsville zitten bijna alleen maar Duitsers.
- Alles is inderdaad wel een stuk duurder dan in NL (of Thailand ;)) onze trip naar het Great Barrier Reef koste al bijna 100 euro. Afgezien van de Uggs. ;)
- We hebben voor het eerst in een maand in een echte supermarkt boodschappen gedaan en gekookt, maar omdat in Cairns de pannen zo ontzettend oud & smerig waren hebben we het bij die ene keer gelaten en hebben we lekker aan een broodje Subway gezeten en zijn we een keer lekker uit eten geweest.

Foto’s (helaas nog niet compleet) zijn te vinden op;https://picasaweb.google.com/109294629050605741973/CairnsEnTownsville#

Liefs, Tess & Maris

• 11 Oktober 2011 - 11:43

Daniela:

Ow ook alweer zo heerlijk in Australie. Wat een weer, heerlijk! En die zwembaden en stranden heerlijk! Iets minder bezienswaardigheden dan thailand denk maar wel meer zee, zon en strand? Geniet ervan en niet te bruin he!

Liefs Daniela

• 11 Oktober 2011 - 14:05

Lars:

Ja waag het maar niet om daar de oceaan in te gaan, krokodilletjes op de loer daar, strand ook nog gezien? Lekkere modderpoel..
    Meteen door naar Townsville? Dus niet naar bijvoorbeeld Mission Beach geweest? Was ook een prachtige plek geweest om even te kijken, en op zoek te gaan naar de Cassowary!
    Ook Kuranda overgeslagen :O?? Zonde, is wel leuk om die Aboriginals te zien..
    Wat is het volgende plan, de Whitsundays vanaf Arlie Beach?

xx Lars

• 11 Oktober 2011 - 16:32

Ad En Babette:

Lovely ladies,
    Wat een prachtig mooi helder water.
    Ad is jaloers op het grote strand. Zou voor Philos ook wel wat zijn. En oohh wat een lekker weertje!!
    Zijn jullie Skippy al tegengekomen?
    Heerlijk ook om de komende 3 weken weer volop gaan ontdekken in Australie. Jullie beginnen al echte wereldburgers te worden.
    liefs van ons

• 11 Oktober 2011 - 21:40

Een Uggs-lover!!:

je kunt nu echt niet zonder Uggs thuiskomen!!! no excuse!!

• 11 Oktober 2011 - 22:10

Nienke:

Nicee! Ik zie alle aankopen graag tegemoet in een modeshow op de catwalk in de Telegraafstraat :)

Have fun! XX

• 12 Oktober 2011 - 13:14

Inge:

Meiden!! Wat ziet Australie er super uit! Oooow echt die blauwe zee!!! En dat weer!!! Poooeeeh ik pak nog even een dikke trui en een warme kop thee erbij hier, want hier is het inmiddels echt herfst!! Geniet ervan en hoop snel weer meer prachtige foto's te zien!! Kus!

• 12 Oktober 2011 - 13:33

Annemieke-Joosten:

Heb even 2 verslagen door genomen.En er erg van genoten..
    Jullie zijn nu wel weer in een hele andere wereld terecht gekomen.
    Prachtige blauwe zee.Nu op naar de kangeroes.Kijk weer uit naar volgende
    Groetjes Annemieke

• 12 Oktober 2011 - 17:27

Margreet+hans:

Wat een mooie foto's weer. Lijkt ook een beetje op die mooie blauwe oceaan bij Mauritius. Vandaag laatste dag in Berlijn, zullen morgen thuis alles nog eens goed bekijken en jullie mailen.

• 12 Oktober 2011 - 18:00

Els:

Hoi Tessa en Mariska,
    Was het niet een cultuurshock zo van Bangkok naar Sidney, of zijn jullie inmiddels zulke globetrotters geworden, dat je je overal als een vis in het water voelt?
    Ik vind jullie slotopmerkingen , of evaluatieve punten interessant!
    Hou ze erin dames!
    heel veel groeten.

• 12 Oktober 2011 - 19:53

José:

Ha wereldmeiden, Wat moet het heerlijk zijn om zomaar over ons wereldbolletje te reizen. Geen verplichtingen, je dagen te vullen met genieten van al het moois dat er te zien is. Jammer dat je in die aanlokkelijke zee niet kunt zwemmen. Trek lekker verder en laat ons meegenieten van jullie verhalen en schitterende foto's! Liefs, José

• 13 Oktober 2011 - 15:07

Manu:

He lovely ladies, wat een geweldig gezicht dat zeewater. Super! Enjoy Australia.

• 15 Oktober 2011 - 15:52

Lieke:

Wat zien jullie er heerlijk gelukkig en onbezonnen uit op de foto's. Geniet er nog maar flink van! Liefs