Back to Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tessa en Mariska Backx en Medendorp - WaarBenJij.nu Back to Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tessa en Mariska Backx en Medendorp - WaarBenJij.nu

Back to Bangkok

Door: tessamariska

Blijf op de hoogte en volg Tessa en Mariska

06 Oktober 2011 | Thailand, Bangkok

Na weer een pittig tripje met de bus kwamen we om 4.30 ’s ochtends weer aan in Bangkok. Met 2 zusjes uit Oostenrijk hebben we een soort van ontbijt op waarna we om 7.00 arriveerden bij ons hostel waar we om 12.00 in onze kamer mochten. Daar hebben we ’s middags lekker bijgeslapen en ’s avonds hebben we op Kho San Road gegeten. Op zaterdag zijn we naar de weekendmarket gegaan waar we allebei een paar sandalen hebben gekocht. Terug heeft Maris flink afgedongen bij de tuktuk waardoor de rit een stuk leuker was dan normaal ;). ’s Avonds hebben we dit keer zelf onze was gedaan bij het hostel. (Aangezien Tess met de laundry service niet zo’n goede ervaring had). Daarna zijn we op stap geweest op Kho San Road, omdat het wassen nogal wat tijd in beslag nam waren we er pas om 00.30 toen veel mensen al goed dronken waren. We hebben bij een bar de Thaise Adele(zie foto) horen zingen wat leuk was, vervolgens zijn we in een Thaise club geweest, waar we zo ongeveer de enige blanke toeristen waren. Toch was dat ook erg gezellig! Toen we ’s avonds terugliepen kregen we spontaan een bodyguard in een vorm van een hond die we Buddy (zie foto) genoemd hebben, hij liep de hele weg terug met ons mee naar het hostel!

De dag erna hadden we een fietstocht gepland staan, echter was er iets mis gegaan met de reservering waardoor er geen gids aanwezig was. Om toch nog iets aan onze dag te hebben zijn we naar Siam Ocean World gegaan, grootste aquarium van Zuid-Oost Azië. Hier hebben we de meest mooie en walgelijke vissen/beesten gezien en eindelijk ook aan onze voeten laten knabbelen door visjes (zie foto). Afsluitend kregen we ook a la de Pandadroom een 3D film te zien. Inmiddels hadden we ook via de mail contact met de fietstochtorganisatie en kregen we 300 baht korting per persoon en konden we de tocht alsnog maandag doen (klagen helpt ;)). Maandagochtend zijn we naar Siam Square, een mall, gegaan waar allerlei dure merkwinkels waren. We hebben allebei een shirtje van de Zara gekocht, past toch net iets beter binnen ons budget. ’s Middags hadden we eindelijk toch de fietstocht! Die was wel echt geweldig! We kwamen op markten, pleinen waar echt geen toeristen waren. Ook door de steegjes van krottenwijken waar de mensen echt hun ogen uitkeken naar ons (blanken) op de fiets. Behoorlijk indrukwekkend om te zien, ook hoe sommige delen van die wijken gewoon elk jaar tijdens het regenseizoen voor een groot deel onder water staan! Omdat we toch snel moesten doorfietsen omdat het water aan het eind van de dag zou stijgen is het helaas niet gelukt om overal foto’s van te maken. Op onze laatste avond zijn we lekker gaan winkelen op Koh San Road, Tess heeft nieuwe haarbandjes gekocht en Maris een shirt met ‘same same but different’ en een broek. De laatste dag hebben we via het hostel een taxi geboekt en kwamen we mooi op tijd aan bij het vliegveld.
Foto’s zijn te vinden op; https://picasaweb.google.com/109294629050605741973/BackToBangkok#

Nog wat laatste opmerkingen over Thailand;
- We moesten toch wel erg wennen in het begin, zeker aan Bangkok, de 2e keer dat we er waren vonden we het wel echt ontzettend leuk!
- De hoogtepunten waren: de trekkingstocht in Chiang Mai, de fietstocht in Bangkok, het snorkelen op Koh Chang en de BlackMoon party op Koh Phangan.
- Waar overvloed aan is op Thailand zijn de massagesalons en kledingverkopers en natuurlik rijst & noodles!
- Opvallend is dat de mensen in Thailand graag blanker willen worden en daar zelfs crèmes voor gebruiken, hoe bruiner je bent hoe meer je gezien wordt als arm omdat je dan (b.v. voor je werk) veel buiten zit.
- We een klein beetje Thais spreken; Gib dan Gab/Check bin da (mogen we de rekening), Sawadeegab (hallo), Laakohn (tot ziens) en Mai Pai (je bent gek!) en wisten ook wat dat is duur was…
- Het land is toch wel erg verschillend, wij vonden de sfeer erg leuk in Chiang Mai wat weer heel anders is in het zuiden, Hua Hin trekt bijvoorbeeld ook heel andere toeristen aan dan Koh Phangan.
- Het afdingen lukte ons de ene keer beter dan de andere keer. Komt ook vooral doordat het al stukken goedkoper is dan in Nederland waardoor je het soms ook niet de moeite vindt om in discussie te gaan en verder af te dingen.
- We zijn nu in het regenseizoen naar Thailand gegaan waardoor het wat rustiger was qua toerisme maar het weer is ondanks dat er misschien niet veel zon was ons niet tegengevallen.
- Het is wel een heel ander land, regering toch wel corrupt, maar toch ook vaak goed Engelssprekend en het was makkelijk om hier te reizen, dat is allemaal goed geregeld.
- En het is toch wel erg goedkoop, we hebben altijd of bij een hostel of bij een restaurant gegeten zowel ontbijt/lunch als avondeten met drinken heeft ons nooit meer gekost dan 7/8 euro en dat kwam dan doordat het een duur restaurant was. Ook vervoer met trein en bus is echt erg goedkoop net zoals de overnachtingen.
- Er zijn wel erg veel tempels (Wat’s) in Thailand met veel goud. Ook moest je vaak je schoenen naast alleen in tempels ook in winkels of bij hostels uitdoen!
- Tot slot bijna alle mensen zijn toch wel erg vriendelijk en behulpzaam en dan met name de Thaise vrouwen.

• 06 Oktober 2011 - 09:23

Jenna:

Gezellig! Altijd leuk he Tess, aquaria..Haha, op naar Australie! X

• 06 Oktober 2011 - 09:33

Martine:

hey Dames,
    Ben benieuwd naar het volgende land en jullie ervaringen daar. Die fiets tocht in bangkok is gaaf hé! Dat heb ik toen ook zo ervaren.
    Veel plezier en succes meiden
    groetjes

• 06 Oktober 2011 - 09:43

Lieke:

Toch grappig hoe snel dat afdingen gaat wennen!! Mai Pai.
    Heel veel plezier in Australia!!!
    Liefs

• 06 Oktober 2011 - 12:57

Hanneke:

Tjeetje, als je jullie belevenissen vergelijkt met de dagelijkse beslommeringen hier.... Leuk dat jullie zoveel zien en ondernemen!
    Australie zal wel weer compleet andere wereld voor jullie zijn.
    Groetjes uit Noord-NL

• 06 Oktober 2011 - 13:50

Manu:

Up to Australia.

• 06 Oktober 2011 - 15:18

Ina:

hoi meiden op naar australie nu heel veel plezier XXXX

• 06 Oktober 2011 - 21:11

José:

Ha Tess en Mariska,
    Wat een vieze vissen in het water. En jullie laten ze zomaar aan jullie tenen knabbelen! Dat het water in de regentijd zo snel stijgt dat jullie vlug moesten zijn om niet pootje te hoeven baden, zeg. Die Adele ziet er goed uit! Als ze zingt zoals ze eruit ziet, dan hebben jullie een geweldig optreden gehad! De nieuwe sandaaltjes zijn ook leuk. Ondanks de beperkte bagage, zien jullie er toch steeds goed uit! Nou meiden, ik ben zo benieuwd naar Australië! Geniet ervan! Liefs, José

• 07 Oktober 2011 - 08:52

Ad En Babette:

Hey meisjes,
    De laatse dagen in Bangkok ook weer genoten!! Afgesloten met een kort evaluatieverslag. Hopelijk gaat het in Australie net zo'n succes worden als het inThailand is geweest.En och.... een wolkje is niet zo erg....wij hebben hier herfst!!
    XX

• 08 Oktober 2011 - 10:21

Hans En Margreet:

Jullie zijn net op tijd weg, want de moesson regens in Thailand zijn mensenlevens aan het eisen. Hopelijk slaat de regen niet over naar de oostkust van Australië en kunnen jullie met veel plezier afzakken naar Sydney.
    Wij zijn benieuwd naar jullie reacties na de eerste paar dagen nu. Hoe de Great Barrier Reef was etc. En of jullie al met de bus hebben gereisd. Blijf genieten van alles wat je ziet.

• 08 Oktober 2011 - 23:46

Ad:

Hoi meiden,
    Dat zijn wel een stel vieze en enge vissen zeg, die laat ik echt niet bij mij aan mijn tenen zitten hoor. Hebben jullie er nog tien? Ik zag op de foto dat ze daar ook een Erasmusbrug hebben, jullie zitten toch zeker niet in Rotterdam he? Het afdingen gaat geloof ik wel erg goed he? Dus Teske, nou niet meer tegen Adje zeggen dat dit niet netjes is he. Zeiken helpt zie je wel. Wat een groot verschil in rijkdom en armoede zeg. Hoeveel kilometer zit daar tussen? Wel prachtig allemaal hoor. Als het iets dichter bij was kwam ik even op de koffie. Bangkok kwam ook nog even op het journaal. Ze lieten zien dat het erg hoog water daar was, en mensen die er voor wegtrokken. Ook twee blonde meiden op een fiets die erg hard wegreden voor het water. De herfst heeft hier echt z’n intrede gedaan, dus wees maar blij dat jullie nu in Australië zitten. We kijken weer uit naar het volgende verslag.
    Groetjes, en een dikke kus.
    Ad

• 09 Oktober 2011 - 15:28

Nienke:

Ha dames!

Mooi verhaal weer! Veel plezier op de nieuwe bestemming :)

Kus

• 10 Oktober 2011 - 06:03

Toos En Piet Backx:

Hallo Tessa en Mariska,
    Wat hebben jullie het ontzettend goed naar jullie zin daar, zo te lezen !
    Blijf genieten van alles.
    We blijven jullie volgen.
    Groetjes vanuit Teteringen

• 10 Oktober 2011 - 11:33

Ruben:

Lieve zus en mariska!

Wat een plezier om dit allen te lezen, ik geniet van jullie plezier!

Heb nog meer plezier dan geniet ik ook weer meer.

Xx