Bounty eiland (Ko Chang) en Hua Hin - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Tessa en Mariska Backx en Medendorp - WaarBenJij.nu Bounty eiland (Ko Chang) en Hua Hin - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Tessa en Mariska Backx en Medendorp - WaarBenJij.nu

Bounty eiland (Ko Chang) en Hua Hin

Door: tessamariska

Blijf op de hoogte en volg Tessa en Mariska

24 September 2011 | Thailand, Hua Hin

Omdat de nachttrein naar Chiang Mai niet zo’n succes was hebben we het vliegtuig van Chiang Mai naar Bangkok gepakt. Dus in plaats van 17 uur waren we er nu in ruim een uur. Vervolgens zijn met de taxi naar Ekkamai (busstation Bangkok-Oost) en waren we net op tijd voor de bus van 12.30 richting Trat. Aangekomen na zo’n 5,5 uur hebben we met een Duits meisje, Bianca, een taxibusje gedeeld naar de pier om naar Ko Chang te komen. We zaten op de laatste ferry naar Ko Chang wat er uiteindelijk voor zorgde dat we pas om 21.30 bij ons resort (!) aankwamen na een behoorlijk stuk lopen met backpack over het strand.
We sliepen in een houten hutje met prachtig uitzicht over zee. Er zaten wel ontzettend veel mieren en andere beesten (een kakkerlak in toilet en een soort schorpioen op het balkon) in en om het hutje en omdat het lekte werden we naar een ander hutje verplaatst wat gelukkig beest-vrij was! Het was erg luxe met een ontbijtbuffet, een zwembad en gratis handdoek voor gebruik. De eerste 2 dagen hebben we dan ook lekker gerelaxt met zonnig weer. Zaterdagavond zijn we in het dorpje van lonely beach gaan kijken waar we spontaan allemaal apen zagen aan de rand van de weg, echt ontzettend gaaf! Daarna wilden we gaan kijken naar één van de vele strandfeesten die volgens flyers en posters gegeven werden, helaas was dit een enorme flop! Niemand te bekennen bij de verschillende bars aan het strand, dus zijn we na 2 mojito’s maar weer naar ons hutje gegaan. Op zondag hebben we een taxibusje gepakt om wat van het eiland te zien en op maandag zijn we gaan snorkelen bij 4 verschillende eilanden rondom Ko Chang. Dit was echt geweldig! Het zeewater was heerlijk warm en we zagen prachtige gekleurde visjes en koraal (hebben helaas geen digitale onderwatercamera). Ook hebben we voor het eerst in ons leven een ‘seaturtle nursery’ gezien.
Op dinsdagochtend zijn we in de stromende regen vertrokken (precies op tijd ;)) om met een minibus naar Pattaya te gaan. Daar hebben we overnacht in een prachtig hostel en we dachten vanuit Pattaya gemakkelijk naar Hua Hin te kunnen gaan, helaas bleek dit niet het geval. We moesten eerst naar Bangkok en vanuit Bangkok weer met de bus naar Hua Hin.
In Hua Hin;
- Hebben we een traditionele Thaise massage gehad
- Hebben we een televisie met BVN gehad waardoor ook wij alles hebben meegekregen van ‘bedrijfspoedel’ en ‘doe toch eens even normaal man’
- Zijn we naar Monkey Mountain geweest waar ongelofelijk veel apen waren en Mariska de apen via een vrouw ‘gevoerd’ heeft en Tessa’s waterflesje door een brutale aap gestolen is
- Zijn we de barstreets in geweest om tot de conclusie te komen dat er toch vooral oude Westerse mannen en jonge Thaise dames zijn
- Zijn we ook naar de nightmarket geweest waar we ook heerlijk verse vis gegeten hebben
- Hebben we de Subway herontdekt voor een lekker broodje, een goed begin van de dag!
- Hebben we ook geleerd hoe we vriendelijk Indiase kledingmakers af kunnen wijzen (“my dresses are waiting for beautiful girls like you” “don’t you wanna look sexy, we make sexy dress for you”)
Hier zijn de foto’s van Ko Chang te vinden; https://picasaweb.google.com/109294629050605741973/KoChangBountyEiland#
En hier de foto’s van Hua Hin;
We zijn nu op weg naar Koh Phangan!
X, Tessa & Mariska

• 24 September 2011 - 10:42

Ad En Babette :

Hoi Teske en Mariska,
    We zijn weer helemaal bij na jullie verslag, foto~s en video.Leuk weer jullie stemmen ff te horen. Wat een beestjes allemaal...en niet te vergeten die stranden en de zee.
    Blijf goed uitkijken!!
    en weer tot de volgende keer.
    xxxxxxxxxxxxxx

• 24 September 2011 - 16:21

Lieke:

Lieve zusjes!
    Wat een heerlijk verhaal weer. Ik zie jullie al helemaal staan bij die beestenhut... ;) Later zal ik jullie foto's bekijken en een update van het leven hier geven :p
    Kus

• 24 September 2011 - 18:06

Hans En Margreet:

Hoi meiden,

Leuke verhaal en prachtige foto's en allemaal monkeyproof. Hoop dat jullie op de volgende stop meer backpackers zien. Maar elke ervaring is er een.
    We wensen jullie weer een goede reis en horen graag snel van jullie.
    Hans en Margreet

• 24 September 2011 - 18:26

Ron Medendorp:

Gave foto's leuke verhalen. Ik ben wel benieuwd wat de apen tegen elkaar vertellen........

• 24 September 2011 - 18:47

Ad:

Ben blij dat jullie toch nog een beetje bijhouden van wat er zich in de Nederlandse politiek afspeelt. Onze Geert doet het op dit moment weer bijzonder goed, maar jullie doen het nog veel beter meiden. Want wat maken jullie veel mee zeg, van het ene hutje met mieren en kakkerlakken en zelfs een schorpioen op het balkon, naar een ander hutje wat beestvrij is en met een ontbijtbuffet, een zwembad en gratis handdoek voor gebruik. Kan me er niet veel bij voorstellen om dat het alle twee hutjes zijn. De foto’s zijn weer echt geweldig om die te bekijken. Ben maar een keer verschrokken van Mariska. Wat een gezicht zeg. Weet nu dus ook niet meer wie er voorop moet lopen voor het geval er wilde dieren komen. Dus: doe een beetje normaal meiden. Maar wel blijven genieten he.
    Groetjes, Ad

• 24 September 2011 - 19:24

Kim:

Ik zie meer foto's van apen dan van jullie! Enjoy! X

• 25 September 2011 - 07:20

Daniela:

Wat leuk weer! Hebben jullie ook foto's zonder apen? :P Ik zou er bijna bang van worden van zoveel apen. Have fun!

Liefs

• 25 September 2011 - 07:24

Jenna:

Leuk verhaal weer! En wat een beesten he die apen.. ze zien er schattig uit, maar ondertussen. Gelukkig was het in dit geval een flesje water ;) Genietze jullie laatste week in Thailand, hier schijnt de zon ook goed! Veel liefs!! XX

• 25 September 2011 - 09:16

José:

Ha Tess en Mariska,
    Wat een heerlijk bounty-eiland en dan een hutje met uitzicht op de zee: heerlijk! Van het snorkelen hebben jullie ook vast genoten. En dan al die apen: zoveel bij elkaar lijkt me ook wat beangstigend. En brutaal, zeg. Die zijn gewend aan al die mensen om hen heen. 't Is hier nu ook heerlijk weer. Ik ben dan ook naar Haamstede geweest gisteren. Dat was ook genieten, een toegift in september. Nog tien weken op reis, Tess! Dat is toch fantastisch! Ik kijk weer uit naar het volgende reisverslag en de foto's! X José

• 25 September 2011 - 09:58

Ina :

hee meiden toppy hoor daar geniet er nog maar lekker van dikke XXXXX ina

• 25 September 2011 - 10:13

Lucienne:

Klinkt weer erg goed meiden! Leuk om jullie foto's te bekijken ook :) Maar ehmm.. wonen er in Hua Hin ook mensen of alleen maar apen?! haha.
    Have fun in Koh Phangan! Dikke kus

• 25 September 2011 - 18:17

Els:

Hoi Tessa en Mariska,
    Wat n prachtige stranden, zee en natuurlandschap. En dan die apen met hun ondeugdstreken, hebben zij ook enig empathisch vermogen? Wat denken jullie?
    heel veeel groeten,

• 26 September 2011 - 07:17

Myrtille:

Oe dit is een pracht verhaal!!! I like it!!! Have fun!! xxx

• 26 September 2011 - 20:52

Jan & Annemieke:

beste Mariska en Tessa,

delen van verslag en foto's doen osn watertanden en lijken ons geweldig, andere delen (vervoer, mieren etc) imponeren minder. Maar duidelijk is dat jullie je amuseren, relaxen, mooie dingen zien en dat allemaal in korte tijd. Het lijkt ons ook leuk dat jullie het samen kunnen delen en ook samen sterk staan tegenover 'sexy' mannen die jullie van alles aan kleding willen aansmeren. De namen zeggen ons nog niet zoveel , maar we bekijken straks de kaart. Hier leven we dus in een andere wereld met horloge, werk en veel afspraken. Gelukkig hebben jullie daar weinig last van, alhoewel treinen,taxien en vliegen. Veel plezier en alle goeds.
    veel groeten van ons beiden!

• 26 September 2011 - 20:57

Daniel Backx:

Wat een prachtige foto's meiden, heerlijk om te zien, krijg er een dikke glimlach van op mijn gezicht. Wat zijn die aapjes toch lief hè? geweldig dat filmpje!

Maar tess.... Mis je je stijltang niet?! wat een bos haren!!

• 27 September 2011 - 07:18

Marrit:

He meiden!! Wat een leuke foto's en filmpjes!!! Al die apen jeeeetje wat veeel!!! Gelukkig was het inderdaad je waterflesje ipv camera ofzo :P
    Nou geniet ervan nog daar in thailand!! wanneer reizen jullie door naar aussie??? veel liefs vanuit nederland!!

• 27 September 2011 - 17:08

Koot:

Heey!

Leuk verhaal joh..haha moest wel lachen bij dat kakkerlakkenverhaal..dan komt er weer iets boven ofnie Tess ;)
    Heel veel plezier nog daar!! Heb alweer zin om 't volgende verhaal te lezen :)

Liefs Koot