Aloha - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tessa en Mariska Backx en Medendorp - WaarBenJij.nu Aloha - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tessa en Mariska Backx en Medendorp - WaarBenJij.nu

Aloha

Door: tessamariska

Blijf op de hoogte en volg Tessa en Mariska

15 November 2011 | Nederland, Amsterdam

Aloha!
- Leuk om mannen met Hawaii-shirts te zien en vrouwen met bloemen in hun haar!
- Het is wel echt een Amerikaanse staat, we hebben al moeten wachten (met een buzzer) voor een tafel in een restaurant, constant ons ID laten zien als we al een glas wijn bij ons eten willen drinken en iedereen wil weten waar we vandaan komen!
- Waikiki, waar we zaten, is vlak bij Honolulu en echt enorm commercieel, ontzettend veel hoge hotels en winkels en natuurlijk een mooi strand met heel veel surfers.
- Tijdens onze (enige) excursie deze week, hebben we Pearl Harbor gezien en een circle island tour gehad van Oahu (eiland waar we nu op zitten). Hier hebben we een hele aardige Amerikaanse dame ontmoet die met haar vader van 93 (!) op reis was. We hebben haar adres gekregen (in Texas) en 100 dollar voor onze reis, zomaar! Aardig zijn die Amerikanen, tegen twee samenreizende blonde meiden ;)
- We hebben heerlijk genoten om weer in een hotelkamer te zitten, elke dag een schone handdoek en we hadden een zwembad + jacuzzi!
- Want ons verder opvalt is dat er constant (lege) limousines rondrijden in Waikiki
- Het valt ons mee hoe duur het hier is, we betaalden net zoveel voor ons hostel (met een 8-bed dorm) in Sydney als voor onze hotelkamer op Hawaii. Ook het eten valt erg mee, al wordt er wel van je verwacht dat je min 15% fooi geeft vanwege de lage lonen in de horeca.
- We hebben ook een keer in de gezamenlijke ruimte van het hostel een bier & pizza avond gehad, en we hebben elk maar liefst één pizzapunt gekregen! Wel genoeg bier.
- Wat we trouwens al lang wisten is dat Mariska een te moeilijke naam voor Engelssprekenden is en zelfs Tessa is voor sommige zelfs lastig. Daarom gebruiken we nu ‘Sara’ voor onze bestellingen bij bv de Starbucks!
- Mariska struikelt bijna elke dag maar valt nog niet, terwijl Tess al 2x gevallen is op Hawaii! (gladde schoenen op nat wegdek (jaaa, we hebben regen gehad op Hawaii) is geen goede combinatie).
- We denken dat we President Obama hebben gezien in een limo die voorbij kwam want de APEC was op Hawaii (overleg tussen landen die aan de pacific ocean liggen).

Zie voor de foto’s https://picasaweb.google.com/109294629050605741973/Hawaii#

Momenteel zitten we in Santa Barbara waar we met onze gehuurde grijze Hyundai Accent (foto's komen volgende keer online) naartoe zijn gereden! Morgen vertrekken we naar San Francisco!

XXX

Tess & Maris

• 15 November 2011 - 06:55

Tinus:

Ghighi, wat hebben Hollanders toch dezelfde problemen he. Wij heten "Mike" bij de Starbucks :)

Geniet van de USA!

XXXXXXXXXXXXXXXXXX

• 15 November 2011 - 07:00

Lieke:

Een nieuwe garderobe in de backpack zie ik wel! Klinkt weer heerlijk dames. Waait wel hard daar zo te zien!! Xx

• 15 November 2011 - 07:35

Maan:

Mmmm, wijn en m&m's, de Kerstman en een nieuw horloge (zeker gekocht van die $100) Veel plezier in jullie grijze Hyundai Accent.

• 15 November 2011 - 07:59

Jenna:

Klinkt cool, en nu in de States, alweer de laatste bestemming. Have fun! X

• 15 November 2011 - 16:19

Annemieke Joosten:

Prachtige weken op Hawaai.
    Nu nog even USA snuifen.Heerlijk he zo samen van een onvergetelijke reis te genieten.Nog een mooie tijd en dan weer Welkom in Holland.Eerste nachtvost hebben we weer gehad en mogen weer ruiten krabben.Dus zou zeggen geniet nog van de warme zon.Groetjes Jan en Annemieke

• 15 November 2011 - 17:15

José:

Hallo Tessa en Mariska,
    Wat een hoge flats op Hawaii. En wat is het er groen! Vandaag heb ik je kaartje vanuit Hawaii gekregen, Tessa. Daar had ik niet op gerekend: Onverwachts leuk, hoor! Wat aardig dat jullie zakgeld hebben gekregen van die dame: jullie zullen je vast wel erg charmant gedragen hebben. Een welkome ontmoeting voor haar als je op reis bent met je 93 jarige vader, lijkt me. De foto's zijn ook weer alleraardigst en ik zie nieuwe fleurige jurkjes en gezond bruine toetjes!
    Op naar de USA voor de laatste etappe van jullie reis! Have fun! Liefs, José

• 15 November 2011 - 17:41

Babette :

Wat een prachtige foto's weer, maar...
    Waar zijn die mannen met Hawaii shirts en vrouwen met bloemen in hun haar???
    Veel plezier langs de pacific coast highway. Dat moet nu vast wel lukken met TomTom!!
    XXX

• 15 November 2011 - 18:46

Ina:

heee dames gaat nod steeds lekker he en de foto's zijn nog steeds mooi maar nog ff dann zit het er op wie weet ontvangst in een pak sneeuw brrrrrrrrrrrr het is hier echt koud hoor . Veel plezier nog XXXXX ina

• 15 November 2011 - 22:23

Els + Yvon:

Wat een zaligheid: witte stranden en in T-shirt wandelen met ondergaande zon.
    Wij hebben net winterjassen gekocht...

Lekker als afwisseling om zelf te rijden in een auto. Geniet van elke minuut!

• 16 November 2011 - 22:21

Ad:

Ha Teske en Mariske,
    Bedankt voor jullie Hawaii kaart. Na alles gelezen te hebben komt het er op neer dat jullie helemaal nog geen zin hebben om naar huis gaan. Kan mij er wel iets bij voorstellen, en zeker als ik die foto’s zie. Zo zit je in een armoedig hutje en dan in een lux hotel met prachtige stranden, helder water, palmbomen, lekker eten en drinken, ja wat wil je nog meer? O ja, Amerika komt er ook nog aan voor jullie weer naar huis gaan. Lekker genieten he.
    Groetjes, Adje XXX

• 12 Januari 2012 - 11:20

Saar:

Hallo Tessa en Mariska!
    Wij moeten voor school een reisgids over Hawaii maken, en we willen er graag een echte reiservaring in zetten. We vroegen ons af of we daar voor misschien die van jullie zouden mogen gebruiken? Het wordt verder nergens voor gebruikt, alleen onze leraar leest het, haha.
    Groetjes, Saar, Jolien, Kim, Marlinde en Anneke

• 19 Januari 2012 - 11:04

Tessa En Mariska:

Hoi Saar, Jolien, Kim, Marlinde en Anneke,

Natuurlijk mag dat, haha!

groetjes